فعالیت ۱۸۰۰ هسته علمی در پایگاه‌های بسیج لرستان
کد خبر: 3767077
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

فعالیت ۱۸۰۰ هسته علمی در پایگاه‌های بسیج لرستان

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که تثبیت اقتدار انقلاب مبتنی بر رکوردهای علمی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ هسته علمی در پایگاه‌های بسیج لرستان فعالیت می‌کنند.

۱۸۰۰ هسته علمی در پایگاه‌های بسیج لرستان فعالیت می‌کنند

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز یک‎شنبه، پنجم آذر در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان این‌که معرفی مدل حکومتی انقلاب کار نخبگانی بود، اظهارکرد: ما یک جامعه نخبگانی را به دنیا معرفی کردیم.
وی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای اولین‌بار استقلال و آزادی را با هم طرح کرد، ادامه داد: امام یگانه و نخبه تاریخ ما تلفیق استقلال و آزادی را طرح کرد که هر دو این مورد هم‌وزن همدیگر هستند.
کشکولی افزود: بخشی از وجه ممیزه جناح‌بندی کشور به این سبب است که اصولگراها بیشتر دغدغه استقلال و اصلاح‌طلبان بیشتر دغدغه آزادی دارند و جمع هر دو یک کار نخبگانی است.

ممزوج کردن مردم سالاری و دین گرایی
فرمانده سپاه لرستان ممزوج کردن مردم‌سالاری و دین‌گرایی را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و با ذکر این مطلب که شهدای ما نخبه بودند که در معامله با خدا بهترین کار را انجام دادند، تصریح کرد: هجمه جهانی به‌دلیل این است که نمی‌خواهند جامعه نخبه ما الگو شود.
وی با اشاره به این‌که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دوئلی بین ما و آمریکا وجود دارد، اضافه کرد: ترامپ می‌گوید که امسال آخرین سال انقلاب ماست اما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقتدار همه‌جانبه جهانی ماست.

تاثیر علم و فناوری در دفاع مقدس
کشکولی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تثبیت اقتدار همه‌جانبه جهانی انقلاب دانست و با ذکر این مطلب که این اقتدار باید مبتنی بر رکوردهای اقتدار علمی ما تثبیت شود، تصریح کرد: رگه‌های تاثیر علم و فناوری در دفاع مقدس بیان شود چراکه جنگ ما جنگ عقلانی بود و ظرایف علمی در آن لحاظ می‌شد.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که استکبار از انحصار جهانی علمی در پیشرفت‌ها برای استثمار ملت‌ها استفاده می‌کند، اضافه کرد: کلیدی‌ترین ابزار تحریم برای به تسلیم کشاندن ملت‌ها فقدان پیشرفت‌های علمی در جهان اسلام است.

خلأ رابطه علم و صنعت
وی با تاکید بر پُر شدن خلا رابطه علم و صنعت، اضافه کرد: استکبار با فرار دادن مغزها با ترور دانشمندان از پیشرفت علمی جلوگیری می‌کند.
کشکولی با ذکر این مطلب که استکبار به‌دنبال فراری دادن مغزهاست، خاطرنشان کرد: با همت دکتر رحیمی هسته‌های علمی در ۱۸۰۰ پایگاه بسیج تشکیل شده است.
فرمانده سپاه لرستان با تاکید بر حمایت از نخبگان و مخترعین، افزود: بی‌نیازی در عرصه علم و فناوری زیرساخت تمام جنبه‌های استقلال است.
وی تمدن اسلامی را غایت نهایی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و با ذکر این مطلب که اقتضای تمدن اسلامی هژمونی تخصصی و علمی است، اضافه کرد: علی‌رغم محدودیت‌های چهل ساله ازجمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های علمی و اقتصادی، پیشرفت‌های ما چشم‌گیر است به‌طوری‌که با وجود محدودیت‌ها ایران به صادر کننده مصصولات علمی پزشکی و صنعتی تبدیل شد این در حالی‌است که سهم صنعت ما از تولید ناخالصی داخلی از ۱۶ به ۴۰ درصد رسیده است.
وی به بومی شدن صنایع هوایی و فضایی و هسته‌ای کشور و پیش‌تازی ایران در تولید موتور جت و سکوهای دریایی اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل اکتشاف و مدیریت صنعت نفت که در اختیار بیگانگان بود کاملاً بومی شده و ما صادر کننده این محصولات هستیم.

انتهای پیام

captcha