مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری فراموش نشود
کد خبر: 3767658
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری فراموش نشود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با شروع بارش‌های رحمت الهی و برودت هوا در اواخر فصل پاییز و زمستان به خصوص هنگام بارش برف، احتمال هجوم حیات وحش به پایین دست مناطق حفاظت شده وجود دارد.

مردم مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری‌نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد امروز، هفتم آذرماه اظهار کرد: پس از بارش برف این رحمت الهی در ارتفاعات دنا و مناطق حفاظت شده و پوشیده شدن زیستگاه، این احتمال وجود دارد حیات وحش برای تامین علوفه خود به اجبار به پایین دست مناطق هجوم بیاورند.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات علوفه‌ای برای حیات وحش اندیشیده شده و هم اکنون در انبارهای این اداره کل در مناطق به مقدار کافی علوفه وجود دارد، افزود: درصورت نیاز علوفه‌دهی به حیات وحش از سوی محیط بانان انجام می‌گیرد اما از هم‌وطنان عزیز درخواست می شود در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست در صورت روئیت هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی یا با شماره تلفن 2-33334441-074 اطلاع دهند.
جعفری‌نژاد بسطامی اضافه کرد: گرچه مناطق بصورت ویژه و 24 ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می‌شوند اما از مردم تقاضامندیم مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند.
انتهای پیام

captcha