بزرگداشت هفته انس با قرآن در ملایر برگزار می‌شود
کد خبر: 3772974
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

بزرگداشت هفته انس با قرآن در ملایر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار کرد: همزمان با بزرگداشت هفته انس با قرآن، مسابقات قرآنی در مدارس این شهرستان آغاز شد.

بزرگداشت هفته انس با قرآن ویژه 37 هزار دانش‌آموز ملایری برگزار می‌شود

هادی سلگی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اهمیت مسائل پرورشی، افزود: طبق سند تحول بنیادین و چشم‌اندازی که برای آموزش و پرورش ترسیم شده، دانش‌آموزان قرار است به حیات طیبه برسند و یکی از روش‌های تعمیق و تقویت ساحت دینی و اعتقادی اجرای همین برنامه‌هاست.
وی اظهار امیدواری کرد: دانش‌آموزان با برنامه‌های که در چشم‌انداز سند تحول بنیادین تعریف شده است، ویژگی‌های صلح‌طلبی، ظلم‌ستیزی، استقلال‌طلبی و شهروند خوب را در رفتار خود به منصه ظهور می‌گذارند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با بیان اینکه دوره آموزشی ضمن خدمت برای 130 نفر از مربی پیشتازان ملایر، سامن و جوکار برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون در 80 مدرسه برای هزار و 200 دانش‌آموز دوره‌های پیشتازان تشکیل ‏شده است.
سلگی یادآور شد: از این جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی چادرزنی، امدادونجات، مخابرات، صف و جمع و گره‌زنی به مدت دو روز در دبیرستان فرهیختگان اشاره کرد و هدف نهایی در سازمان دانش‌آموزی ارتقاء مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر در بخش دیگری از سخنانش به انتخاب 80 کلاس پایه هشتم برای آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: باید روی مسائل اجتماعی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم افراد مقیدتری تربیت کنیم.
وی هدف از اجرای این طرح را مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:150 نفر از آموزگاران نیز در کارگاه زندگی‌پژوهی شرکت کردند.
سلگی بیان کرد: سواد خواندن عبارت است از توانایی درک و استفاده از اشکال مختلف زبان نوشتاری مورد نیاز جامعه که خوانندگان می‌توانند معنای متون مختلف را دریابند.
وی افزود: پیشرفت در خواندن، تعیین‌کننده پیشرفت در سایر دروس از جمله ریاضیات است و مادامی‌که دانش‌آموز در حل مسئله به درک و فهم نرسد، نمی‌تواند در حل آن پیشبردی داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش ملایر اظهار کرد: زندگی‌پژوهی درصدد افزایش مهارت نتیجه‌گیری ساده از متن است و بر قدرت تفسیر و تلفیق ایده‌ها و اطلاعات و در نهایت قضاوت، تأکید می‌کند.
سلگی گفت: ترفیع توانایی درک و فهم و بالا بردن مهارت توجه و تمرکز و کاربرد آموخته‌ها در زندگی از مهمترین اهداف موردنظر جشنواره زندگی‌پژوهی است و در این جشنواره می‌کوشیم قدرت استدلال و استنباط و مهارت‌های تفکر سطح بالا نظیر تفکر خلاق و انتقادی را در دانش‌آموزان پرورش دهیم.
انتهای پیام

captcha