راه‌اندازی 10 مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در کشور
کد خبر: 3777321
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

راه‌اندازی 10 مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در کشور

گره سیاسی-جانشین فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با اعلام اینکه اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور راه‌اندازی مراکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در هر استان است، گفت: سال گذشته 10 مرکز در 10 استان کشور احداث شد و امسال نیز همزمان با دهه مبارک فجر 6 مرکز دیگر افتتاح خواهد شد.

راه‌اندازی 16 مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، امیرمحمد فهمیده قاسم زاده، جانشین فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امروز، 10 دی ماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان اظهار کرد: احیای فرهنگ عظیم و خوب دفاع مقدس که تضمین کننده سلامت و پایداری انقلاب شکوهمند اسلامی است، باید در تمام امور در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: ما در دوره‌ای بسیارحساس از تاریخ کشور و جهان اسلام قرار گرفته‌ایم و یک ارمغان باشکوه در این دوره به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 بود.
امیرفهمیده بیان کرد: انقلاب اسلامی برای اولین بار بحث مدیریت جهادی و حاکمیت آن را در جامعه مطرح کرد و این انقلاب مبتنی بر حاکمیت دین، خردمندی، خطرپذیری، جهاد، مقاومت و شهادت بود.
وی با اشاره به اینکه این مدیریت جهادی که عصاره اسلام و دین بود با ظهور و بروز ولایت فقیه شکل گرفت، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب یک مرجع تقلید سکان حکومت اسلامی را برای اولین بار در جهان در دست گرفت.
جانشین فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اعلام کرد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب یک فرهنگ دفاعی بسیار زیبا که ترکیب جدید از نیروهای مسلح را مطرح کرد.
وی افزود: دو ماه بعد از پیروزی انقلاب امام راحل ارتش را یک نیروی اسلامی و مردمی دانست و روز 29 فروردین ماه را با نام روز ارتش نامگذاری کرد و فرمان داد تا ارتش در این روز با انجام یک رژه توانایی‌های خود را به مردم بشناساند و مردم نیز حمایت خود از ارتش را اعلام کنند.
پایه‌گذاری ترکیب جدیدی از نیروهای مسلح قبل از جنگ تحمیلی
امیرفهمیده قاسم‌زاده بیان کرد: امام راحل قبل از شروع جنگ تحمیلی برای رسیدن به نظام اسلامی، جامعه و تمدن اسلامی با ترکیب جدید و منطقی و عالی از نیروهای مسلح و مردم را پایه‌گذاری کردند گرچه توطئه‌های زیادی علیه ایران انجام شد، جنگ تحمیلی بود که یک جنگ جهانی کوچک به شمار می‌رفت.
وی در ادامه گفت: هشت سال دفاع مقدس برگرفته از حماسه اباعبدالله‌الحسین در کربلا بود که برای احیای دین مبین اسلام تمام مردم از اقشار مختلف به زیبایی در کنار هم قرار گرفته و به دفاع پرداختند.
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه استان کردستان از پنج استان مرزی کشور و درگیر جنگ بوده است، افزود: دفاع مقدس سراسر وحدت، یکپارچگی، مجاهدت، تلاش، حاکمیت دین، پیشرفت و نوآوری را بدنبال داشته است.
مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس منشا پایداری انقلاب اسلامی است
وی منشاء پایداری ریشه‌های انقلاب را نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: ثمره شجاعت و مردانگی، مقاومت، اقتدار وامنیت پایدار کشور براساس اندیشه امام امروز منجر به صدور انقلاب و ایجاد نهضت مقاومت و تشکیل بسیج در کشورهای دیگر شده است.
امیرفهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه پیام دفاع مقدس شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی ایران است، افزود: اگر امروز دشمن با تمام توان در بحث تحریم های اقتصادی و تبلیغات در فضای مجازی علیه انقلاب اقدام کرده نشانگر اقتدار و قدرت منطقه و فرامنطقه این کشور و انقلاب است
وی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت ما حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، عنوان کرد: همه اقوام به ویژه قوم ارزشمند و مرزداران کُرد برای این نظام مقدس و مبارک هستند.
جانشین فرمانده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اینکه اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور راه‌اندازی مراکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در هر استان است، افزود: سال گذشته 10 مرکز در 10 استان کشور احداث شد و امسال نیز همزمان با دهه مبارک فجر 6 مرکز دیگر افتتاح خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1399 در 31 استان کشور 31 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شود.
انتهای پیام

captcha