به گزارش ایکنا؛ استفاده از نرمافزارهای مربوط به دریافت غیرحضوری خدمات به ویژه خدمات مربوط به سازمانهای رفاهی و خدماتی مدتهاست که در جهان معمول است. در ایران برای اولین بار خدمات غیر حضوری توسط بانکها ارائه و در حال گسترش است و برخی نهادها نیز در تلاش برای استفاده از این ظرفیت تکنولوژیکی هستند.
سازمان تأمین اجتماعی نیز با توجه به اینکه یکی از بزرگترین سازمانهایی است که با بخش عظیمی از مردم در ارتباط است میتواند از این ظرفیت به صورت قابل توجهی استفاده کند. این سازمان در حال حاضر از روشهای مختلفی خدمات غیر حضوری خود را ارائه میکند.
از جمله راههایی که بیمه شدگان، بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی میتوانند از طریق آن به خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی دست یابند مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان است که تمامی خدمات غیرحضوری که در حال حاضر ارائه میشود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است.
همچنین اپلیکیشن «تأمین اجتماعی من» به عنوان تنها اپلیکیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه میدهد، عموم مخاطبان این سازمان همچنین از طریق کد دستوری #142* میتوانند به بخشی از خدمات غیرحضوری دست یابند.
اما علیرغم وجود این امکانات، برخی از افراد سودجو دست به طراحی اپلیکیشنهایی برای استفاده از امکانات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی کردهاند که در قبال دریافت وجه استفاده کنندگان از این نرمافزارها را صرفاً به درگاههای غیرحضوری تأمین اجتماعی وصل میکنند و عملاً با توجه به اینکه دسترسی مجزایی به منابع اطلاعاتی سازمان ندارند عملاً خدمت مجزا و ویژهای را نمیتوانند ارائه دهند.
برهمین اساس به عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه میشود که تنها از اپلیکیشن و درگاههای سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند و اطلاعات مربوط به پروندههای خود را در اختیار سایر نرمافزارها قرار ندهند.
قدرمسلم با راهاندازی اپلیکیشن جدید و ارائه بهتر خدمات غیر حضوری توسط این نرم افزار امکان سوء استفاده از نیاز مردم به دریافت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی مرتفع خواهدشد.
انتهای پیام