زینب‌شناسی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3780351
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

زینب‌شناسی در جامعه نهادینه شود

گروه معارف ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه یاد حضرت زینب(س) به ولادت و وفات محدود شده است، گفت: زینب‌شناسی و الگوگیری از این بانو باید در جامعه نهادینه شود.

زینب‌شناسی در جامعه نهادینه شودحجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: حضرت زینب(س) این بانوی بزرگوار اسلام، در تمام ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی بهترین الگو برای همه اقشار جامعه به‌ویژه بانوان به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام، در جایگاه‌های مختلف از جمله فرزند برای پدر و مادر، خواهر، همسر و مادر و حتی زمانی که در کنار اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا آمده بود، دارای ویژگی‌هایی است که برای همه انسان‌ها آموزنده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه احترام ایشان به پدر و مادر مثال‌زدنی است، بیان کرد: ایشان بعد از فوت مادر بزرگوارش مسئولیت مادری را برای سایر فرزندان عهده‌دار شد و در مقابل رنج‌هایی که به خانواده می‌رسید، به آن‌ها آرامش می‌داد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در مورد شروط حضرت زینب(س) برای ازدواج بیان کرد: ایشان به جای مادیات، اجازه ملاقات برادر را مطرح کرده و با پیش‌بینی جو سیاسی حاکم که شاید روزی امام حسین(ع) مجبور به ترک مدینه شود، درخواست همراهی با بردار خویش را داشتند.
وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا فرزندانش را نیز با خود می‌برد و شهادت امام حسین(ع) را بیش از فرزندانش یاد می‌کند که این واقعه سعه‌صدر این بانو را نشان می‌دهد. امام حسین(ع) نیز به ایشان فرمودند که خواهرم مرا در نماز شبت دعا کن؛ چراکه از تدین خواهر مطلع بودند.
بیگدلو با اشاره به اینکه بارها گفته شده که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» یادآور شد: آموزه‌های بسیاری در خطبه‌های حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد و یزید نهفته است.
وی با اشاره به اینکه آمار‌های قضایی حاکی از آن‌ است که بسیاری از اختلافات خانوادگی در سایه فراموشی الگوهای اسلامی در سبک زندگی است، اظهار کرد: اگر ائمه را در زندگی خود الگو قرار دهیم بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: متأسفانه یاد حضرت زینب تنها به ولادت و وفات ایشان محدود شده در حالی که باید مباحث زینب‌شناسی در جامعه گسترش یابد.
انتهای پیام
captcha