برگزاری جشنواره استعدادهای قرآنی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3780699
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

برگزاری جشنواره استعدادهای قرآنی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره استعدادهای قرآنی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره طی دهه فجر سال جاری و به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره استعدادهای قرآنی در آذربایجان غربی

سجاد جعفرزاده، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برنامه‌های کمیته قرآنی دهه فجر استان، اظهار کرد: در جلسه‌ای با اعضای کمیته قرآنی دهه فجر مقرر شد تا سپاه در رابطه با مسابقات قرآن در حوزه قرائت، حفظ و اذان و تمرکز بر مناطق محروم طی دهه فجر، قبل و بعد از آن اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نیز تمامی محافل و مراسم بقاع متبرکه را حمایت و پشتیبانی مالی خواهد کرد، بیان کرد: آموزش و پرورش نیز مسابقات قرآن کریم حفظ و قرائت مرحله شهرستانی را طی دهه فجر برگزار خواهد کرد.
جعفرزاده ادامه داد: فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری نیز فضای فرهنگسراها را در اختیار برنامه‌های کمیته قرآنی دهه فجر قرار خواهند داد و از برنامه‌های تبلیغی و ترویجی نیز حمایت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز طرح شب‌های قرآنی را در کانون‌ها برگزار خواهد کرد، یادآور شد: جشنواره تجلیل از فعالان قرآنی دستگاه‌های اجرایی استان نیز با همکاری دستگاه‌ها در هر شهرستان برگزار خواهد شد و در شهرهای بزرگ استان 2 تا 3 جشنواره و در شهرهای کوچک نیز 1 جشنواره برگزار می‌شود.
مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: برنامه حفظ 3 جز و بیشتر نیز جهت شناسایی حافظان قرآن و تجلیل از آنان برگزار می‌شود و برای حفظ تخصصی به جلسات و موسسات تخصصی ارجاع داده خواهند شد که با حمایت سازمان ادامه دهند.
وی همچنین از برگزاری جشنواره استعدادهای قرآنی در حوزه قرائت نیز خبر داد و گفت: 40 محفل دانش‌آموزی انس با قرآن نیز برگزار خواهد شد و تمامی قاریان و حافظان از دانش‌آموزان بوده و افراد مستعد شناسایی خواهند شد تا به رده‌های بالاتر ارتقا یابند.
انتهای پیام

captcha