ظرفیت رسانه در ترویج فرهنگ انتظار فعال شود
کد خبر: 3781736
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

ظرفیت رسانه در ترویج فرهنگ انتظار فعال شود

خلیلی تاکید کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند با برنامه سازی صحیح حرص، خودخواهی، تجمل طلبی و فخرفروشی را در مردم تبدیل به نوع دوستی، تعاون، مهرورزی، ایثار و ازخودگذشتی کنند تا در سایه همدلی ناشی از این رفتارها به سوی ظهور حرکت کنیم.

به گزارس ایکنا، شبستان نوشت: «زهرا خلیلی» با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه سازی برای ظهور، اظهار کرد: هر فردی باید ابتدا فلسه ظهور و غیبت امام زمان (عج) را بشناسد و معرفت لازم را نسبت به اهداف و برنامه های حضرت(عج) بعد از ظهور داشته باشد که در این زمینه رسانه های کشور به منظور اطلاع رسانی و تبیین این مسائل نقش پررنگی را ایفا می کنند.

این گوینده شبکه خبر اضافه کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی، زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) و تاسیس نظام اسلامی نیز برای این مهم بود؛ لذا این نظام و انقلاب با این افق بلند وظایفی را برای آحاد مردم در نظر دارد که در صورت عمل به آنها به سوی ظهور می رویم.

خلیلی در تشریح رسالت های رسانه ای برای حرکت به سوی ظهور، تصریح کرد: رسانه ها باید شفاف و دقیق به مردم گزارش دهند و با پایبندی به ارزش ها و اصول مانع از خروج مسئولان و برنامه ها از اهداف اصلی انقلاب اسلامی شوند.

وی ادامه داد: رسانه ها با ساخت برنامه های کیفی و مبتنی بر ارزش های اسلامی ایرانی می توانند به تعمیق و ترویج سبک زندگی مهدوی و تربیت منتظران نقش آفرین باشند.

خلیلی تاکید کرد: متاسفانه، این روزها مردم بسیاری از مادی گرا شده اند لذا رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند با برنامه سازی صحیح حرص و خودخواهی و تجمل طلبی و فخرفروشی در مردم را تبدیل به نوع دوستی، تعاون، مهرورزی، ایثار، ازخودگذشتی کنند تا در سایه همدلی ناشی از این رفتارها به سوی ظهور حرکت کنیم.

این گوینده شبکه خبر در ادامه بیان کرد: رسانه ها در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می توانند مقایسه ای دقیق میان ویژگی های حکومت مهدوی به عنوان آرمان انقلاب با وضعیت موجود داشته باشند و در راستای تقویت نقاط قوت و جبران نقاط ضعف گام هایی را بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان کشور در طول این چهل سال بسیاری از برنامه ها مانند عدالت و مساوات را براساس ویژگی های حکومت مهدوی طرح ریزی کرده اند و همواره این قیاس میان حکومت ما با حکومت مهدوی وجود داشته است، به طور مثال پیاده روی اربعین حاصل توجه به ویژگی های حکومت مهدوی است که در طول این مسیر پیاده روی، هر فردی با هر آنچه دارد به زائران خدمت رسانی و محبت می کند به طوری که در این میان این میلیون ها زائر هیچ فردی گرسنه یا بی جا و مکان نمی ماند.، بنابر این، رسانه ها با پرداخت به این دست موضوعات می توانند این فرهنگ و سبک زندگی را در جامعه ترویج و مردم را مشتاق زمینه سازی ظهور کنند.

انتهای پیام 

captcha