شمارش معکوس برای تعطیلی یک موسسه قرآنی+آلبوم تصاویر
کد خبر: 3782051
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

شمارش معکوس برای تعطیلی یک موسسه قرآنی+آلبوم تصاویر

گروه فعالیت های قرآنی - مهمترین مشکل فعالان قرآنی تهیه مکانی برای برگزاری برنامه ها است در حالی که اندک توجهی از سوی متولیان برنامه های قرآنی کافی است که این موسسات دچار بی انگیزگی، خسران ، شکست مالی و فروپاشی نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گلستان، یکی از موسسات قرآنی گرگان به دلیل برخی از مشکلات در شرف تعطیلی است این در حالیست که اندک حمایتی از طرف نهادهای متولی فعالیت های قرآنی می تواند رونق را به این موسسه برگرداند.

رستمانی، مدیر موسسه کلام النور در گفتگو با خبرنگار ایکنا گفت: از سال ٩١ فعالیت آموزشی خود را در زمینه روخوانی و روانخوانی، تجوید، قرائت پیشرفته، حفظ تخصصی، ترجمه ، مفاهیم و ... در تمامی مقاطع سنی آغاز کردیم.شمارش معکوس برای تعطیلی یک موسسه قرآنی+آلبوم تصاویر

وی ادامه داد: موسسه ما، همچون اکثر موسسات قرآنی منبع درآمد ثابتی ندارد از طرفی هزینه هایی چون، اجاره مکان، پرداخت قبوض، حق الزحمه کادر آموزشی، و تهیه وسایل کمک آموزشی، همواره وجود دارد با این حال سعی کردیم فعالیت ها و برنامه های خود را حفظ کنیم.

وی درخصوص مشکلات موسسه قرآنی کلام نور افزود: مهمترین مشکل فعالان قرآنی تهیه دفتر و مکانی برای برگزاری برنامه هایشان است در حالی که اندک توجهی از سوی ادارات وارگانهایی که مجری ومتولی برنامه های قرآنی هستند کافی است که این موسسات دچار بی انگیزگی، خسران ، شکست مالی و فروپاشی نشوند.

مدیرمسئول موسسه قرآنی کلام النور گفت: موسسات قرآن آبروی شهر هستند و تعطیلی هر کدام از آنها به منزله ازدست دادن پشتوانه ای قرآنی و فرهنگی برای مردمان آن شهر است.

وی درخصوص عدم همکاری متولیان فرهنگ با موسسات قرآنی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آنچنان که از برنامه های هنری حمایت میکند از برنامه های قرآنی حمایت نمی کند به نحوی که هنوز نتوانسته وظیفه خود را در قبال جزئی ترین مسئله موسسات قرآنی انجام دهد از طرفی اعضای شورای شهر در پاسخ به مشکلات ما می گویند، اگر موسسه قرآنی توان تامین نیازهای مالی خود را ندارند چرا موسسه راه اندازی کرده و فعالیت می کند.

وی ادامه داد: شاید اداره کل اوقاف می تواند در کنار فعالیت های قرآنی خود، فضای سالم تر و شرایط امن تری برای یک موسسه قرآن به وجود بیاورد و سازمان تبلیغات در کناربرگزاری کارگاه های آموزشی برای توانمند سازی آموزشی مدیران قرآنی، شرایطی شایسته تر برای ما فرآهم کند تا موسسات قرآنی باتوانایی و انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند و شاهد فروپاشی و ازهم گسیختگی آنها نباشیم

 رستمانی تصریح کرد: در سال گذشته قرآن آموزان ما موفق به کسب رتبه ممتاز کشوری در زمینه حفظ و مفاهیم قرآن شدند اما نبود اعتبارات مالی باعث شد که نتوانیم از شرکت کنندگان تقدیر کنیم.

وی در پایان ابراز کرد: موسسه قرآنی کلام النور از ابتدای تاسیس تاکنون مشکل مکان داشته، این به آن معنانیست که هیچ سرمایه ای را تا کنون پایه کار نیاورده ایم اکنون نیز با توجه به عدم تمدید قرارداد مکان فعلی با اداره کل اوقاف استان، خطر انحلال موسسه وجود دارد و این درحالی است که منابع مالی خود را برای برآورده کردن نیازهای تعمیراتی وعمرانی ملک موقوفه از دست داده است.

رستمانی با بیان اینکه از تمام دلسوزان، بانیان، خیرین و دستگاه های اجرایی تقاضامندیم نسبت به حل این مشکلات ما را یاری نمایند تا شاهد تعطیلی یک موسسه قرآنی نباشیم گفت: تشکر ویژه خود را نسبت به همه دوستداران قرآن اعلام می کنم و آرزوی سعادت و بهروزی برایشان دارم.

لازم به ذکر است که خبرگزاری ایکنا آمادگی آن را دارد که در صورت حل این مشکل و یا بیان توضیحات توسط نهادهای نامبرده مراتب را به استحضار مخاطبان برساند.

خبرنگار: فاطمه حسنی

captcha