اعزام ۴۴ مربی گیلانی به دوره آموزشی حفظ قرآن در قم
کد خبر: 3784470
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

اعزام ۴۴ مربی گیلانی به دوره آموزشی حفظ قرآن در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان از اعزام ۴۴ مربی حفظ قرآن کریم به دوره آموزشی قم خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۳۰۰ قرآن آموز گیلانی در رده‌های سنی مختلف در ۱۰۰ کلاس حفظ قرآن که در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود، حفظ قرآن را فرامی‌گیرند.

اعزام ۴۴ مربی گیلانی به دوره آموزشی حفظ قرآن در قم

مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از اعزام مربیان حفظ قرآن به دوره آموزشی در قم خبرداد و اظهار کرد: 44 نفر از مربیان برجسته رشته حفظ قرآن کریم گیلان به دوره مربیگری حفظ موضوعی قرآن کریم که در قم برگزار می‌شود، اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این افراد از بین 64 متقاضی حضور در این دوره انتخاب شده‌اند، افزود: طرح تربیت مربی حفظ ویژه حافظان پنج جز به بالا است و به صورت فشرده یک هفته‎ای در صبح و بعدازظهر در مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم در مجتمع امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار می‎شود.

قربانیان با بیان اینکه برای انتخاب افراد یاد شده یک آزمون شفاهی و کتبی انجام شده است، گفت: آزمون شفاهی از محفوظات افراد حافظ حداقل پنج جز بوده و آزمون کتبی نیز از کتاب با ‌«قرآن خوشبخت شوید» برگزار شده و کسانی که حد نصاب را کسب کردند به دوره آموزشی قم اعزام شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با بیان اینکه این دوره آموزشی تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، گفت: پس از پایان دوره آزمون نهایی شرکت کنندگان مدرک اوقاف و امور خیریه به شرکت‌کنندگان داده می‎شود و در نهایت از برگزیدگان برای استفاده در برنامه‎های آموزشی اوقاف دعوت می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج هزار و300 قرآن آموز گیلانی در رده‌های سنی مختلف در ۱۰۰ کلاس حفظ قرآن تحت آموزش‌های ۲۴۰ مربی که در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود، حفظ قرآن را فرامی‌گیرند.

قربانیان با بیان اینکه آزمون نهایی طرح ملی حفظ قرآن نیز در اسفندماه امسال برگزار می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند تا 10 بهمن‌ماه جاری از طریق سایت جامع حفظ و قرائت به نشانیwww.quranedu.ir در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

captcha