برنامه موشکی کشور قدرتی بازدارنده برای تفکرات دشمنان است
کد خبر: 3788665
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

برنامه موشکی کشور قدرتی بازدارنده برای تفکرات دشمنان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: مردم ایران همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند و ثابت می‌کنند که تحریم‌ها بر ایران تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب همان‌گونه که رهبری و مسئولان نظام به آن اشاره کردند، هیئت حاکمه آمریکا تمام قدرت و امکانات خود را به کار گرفته تا بتواند ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دهد و وعده‌های بسیاری نیز به مردم و رسانه‌های خودشان می‌دهند که همین روزها جمهوری اسلامی ایران از بین خواهد رفت.
وی افزود: مردم ایران همچنان در دفاع از انقلاب آنچنان ایستاده‌اند که گاهی آمریکایی‌ها خود این ایستادگی را اعلام می‌کنند. تحریم‌ها بر ایران تاثیر نخواهد داشت و همه به سبب بنیان‌گذاری امام راحل است که با هوشیاری کامل در ابتدای انقلاب قدرت و حکومت را به دست گرفته و آنرا حفظ کردند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در سال‌های نخست پیروزی انقلاب، شرایط کشور ایران بی‌ثبات بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) برای حفظ شرایط با هوشیاری و آگاهی و تدبیر بسیج، سپاه، جهاد و ... تشکیل را داد و امروز در عرصه‌های مختلف شاهد تحولات خوبی هستیم که به حفظ انقلاب کمک کرده است.
وی بیان کرد: با تثبیت انقلاب، جنگ بر ما تحمیل شد و دشمن با تمام توان بر این کشور هجوم آورد، اما در این میان باز هم شاهد رهبری حکیمانه امام راحل بودیم که با تدبیر ایشان و حمایت‌های مردم و شهید شدن بسیاری از جوانان ایران از جنگ نیز به سلامت خارج شد.
وی گفت: پس از جنگ و رحلت امام(ره) با رهبری مقام معظم رهبری بازسازی بسیاری از تکنولوژی‌هایی که کشور نیاز داشت انجام گرفت که این پیشرفت‌ها بسط قدرت در جمهوری اسلامی رقم زد. در دهه ۷۰ کشور به جریان سازندگی، ساختن و آبادکردن کشور پرداخت و به علوم جدید آن روز وارد شد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در سه دهه گذشته کشور برای رسیدن به دانش و علوم جدید تلاش‌های زیادی انجام داد و امروز کشور در یک شرایط با ثبات از نظر رسیدن به دانش‌های جدید و به‌روز دنیا قرار دارد و در بین کشورهای مطرح دنیا در زمره ۱۰ کشر برتر دنیا قرار گرفته است.
آقازاده با اشاره به اینکه مردم دنیا ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی را درک می‌کنند، اضافه کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ ایران نفوذ و رخنه به دل‌های مردم جهان است. امنیت موجود در کشور نشان‌دهنده تلاشی است که جمهوری اسلامی ایران برای رفاه مردم انجام داد تا بیان کند که سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است و اگر برنامه دفاع ‌نظامی جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ قدرت‌های دنیا قرار دارد در همین راستا است.
وی با اشاره به برنامه موشکی و نظامی ایران گفت: امروز اگر برنامه موشکی وجود نداشت، امنیتی هم نبود و باید قبول کنیم که امنیت از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است. امروز برنامه موشکی قدرتی بازدارنده برای تفکرات مخالف کافران و دشمنان است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در برنامه موشکی ایران برنامه تجاوز به هیچ کشوری وجود ندارد، ادامه داد : ایران در ۱۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده و برنامه تجاوز هم هرگز نخواهد داشت، اما امروز در تهدید تجاوز کشورهای متجاوز قرار دارد.
آقازاده بیان کرد: برنامه دفاعی و موشکی ایران یک برنامه دفاعی برای مردم و کشور است و این افتخار را داریم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد برنامه دفاعی باشیم که مانع از هرگونه تجاوز به انقلاب اسلامی است.
وی در خصوص دستاوردها و پیشرفت استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی در یک سالی که گذشت شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی، اجتماعی و سیاسی و....بوده است. پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید بیش از دو برابر پروژه‌های دهه فجر سال گذشته است به این ترتیب که سال گذشته ۸۰۳ پروژه با هزینه هزار و ۳۵ میلیارد تومان و امسال ۱۳۵۵ پروژه با اعتبار بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.
استاندار مرکزی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هپکو سال گذشته شرایط خوبی نداشت، اما امروز با تلاش کارگران و خدمت‌گزاران در مرحله تولید قرار گرفته و روز گذشته با حضور رییس مجلس شورای اسلامی از ۱۵ دستگاه‌ ماشین‌آلات در ۴ ماه گذشته تولید کرده بود، رونمایی شد.
آقازاده اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله آذرآب، ماشین‌سازی، کمباین و ....که سال گذشته با مشکلاتی درگیر بودند امروز فعال شده‌اند البته ممکن است در زمینه پرداخت حقوق کارگران مسائلی وجود داشته باشد که آن هم مربوط به مطالبات شرکت از سایر شرکت‌ها است و امیدواریم تا پایان سال بخشی از حقوق کارگران پرداخت شود.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده ادامه داد: سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۸.۴ بوده که امسال به ۶.۹ کاهش پیدا کرده، اما هنوز باید تلاش کرد تا ۴۰ هزار فرصت شعلی که در استان نیاز است به منظور برطرف شدن بحران بیکاری ایجاد شود.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امید است تا سال آینده ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود، گفت: امیدواریم با عبور از این شرایط اقتصادی، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مردم استان کمتر با مشکلات معیشتی و اقتصادی درگیر باشند.
انتهای پیام

captcha