مهلت ارسال آثار به جشنواره «شکوه شکیبایی» تمدید شد
کد خبر: 3789356
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
تا پایان بهمن؛

مهلت ارسال آثار به جشنواره «شکوه شکیبایی» تمدید شد

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره شکوه شکیبایی، علاقه‌مندان تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره شکوه شکیبایی تا پایان بهمن تمدید شدابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مسئولیت برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی با محوریت آواها و سرودها را برعهده گرفته است و بنا به تصمیم شورای سیاست‌گذاری مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.
وی هدف از این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشارگسترده‌تر این آثار برشمرد.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت زینب (س) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی گفت: موضوعات مرتبط پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)، نگاه زیبا شناختی حضرت زینب (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسؤولیت‌پذیری حضرت زینب (س) به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌های سرود گروهی و انفرادی«آوا، مدیحه و ابتهال» اجرا می‌شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی ، ترکی و عربی است.
وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار پایان بهمن امسال اعلام شده است؛ زمان برگزاری مرحله نهایی به صورت اجرای حضوری ١٥ اسفند ماه امسال و زمان اختتامیه و اهداء جوایز ١٦ اسفند ماه مصادف با شب ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خواهد بود.
قاسمی افزود: علاقمندان جهت دریافت فراخوان و فرم‌های شرکت در جشنواره به سایت  http://zanjan.farhang.gov.ir اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نشانی پستی میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حضرت زینب (س) "شکوه شکیبایی" مراجعه و با شماره ٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧،  شماره نمابر ٠٢٤٣٣٥٤١٠٨٠ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام
captcha