وجدان جمعی ایرانیان پشت درهای حسینیه ارشاد گزیده شد
کد خبر: 3791217
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
حجت‌الاسلام صادق‌نیا:

وجدان جمعی ایرانیان پشت درهای حسینیه ارشاد گزیده شد

شبکه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا نوشت: دیروز که درهای حسینه‌ ارشاد به روی پیکر بی‌جان همسر معلّم انقلابیون بسته شد و مسئولان ترجیح دادند مرگ او را نشنیده بگیرند و سکوت کنند، وجدان جمعی ایرانیان که قدرشناسی و احترام به مرده را یک ارزش می‌دانند، گَزیده شد.

وجدان جمعی ایران پشت درهای بسته حسینیه ارشاد گزیده شدبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: دکتر علی شریعتی، معلم شهید روزهای انقلاب بود. شمار زیادی از انقلابیّون از او، کتاب‌ها، و سخنرانی‌های حسینه‌ ارشادش خیلی چیزها آموخته بودند. امّا پس از انقلاب از شریعتی تصویر دیگر ساخته شد. شریعتیِ جدید نه معلم انقلابیون که یک چالش بود برای همان‌هایی که روزی پای درسش می‌رفتند. گویی اندیشه‌های یوتوپیایی او که با همه‌ کاستی‌هایش، یک روایت هیجانی، حماسی، اعتراضی، و انقلابی از تشیع ارائه می‌داد، به کار دوران پس از انقلاب نمی‌آمد. برخی از انقلابیونِ دیروز تازه یادشان آمده بود و یا وقتش را پیدا کرده بودند که دیکته‌ شریعتی از تشیع را تصحیح کنند و غلط‌هایش را آشکار.

وی در این نوشتار می‌افزاید: پوران شریعت‌رضوی، همسر دکتر علی شریعتی بود. همان شریعتیِ نخست، همان معلم شهید. او در برابر شریعتیِ جدید سکوت کرده بود. نه او و نه سارا و سوسن و احسان شریعتی هیچ‌وقت از خود و پدرشان تصویر یک چالش برای ایران پس از انقلاب نساختند و با آن هم‌دلی نکردند. دیروز که درهای حسینه‌ ارشاد به روی پیکر بی‌جان همسر معلم انقلابیون بسته شد و مسئولان ترجیح دادند مرگ او را نشنیده بگیرند و سکوت کنند، وجدان جمعی ایرانیان که قدرشناسی و احترام به مرده را یک ارزش می‌دانند، گَزیده شد. چرخاندن پیکرِ بی‌جان خانم شریعت‌رضوی می‌توانست تقدیر از همسر یک انقلابی گذشته معنا شود ولی نشد!

وجدان جمعی ایرانیان پشت درهای حسینیه ارشاد گزیده شد

انتهای پیام

captcha