۵۰۰ زندانی کهگیلویه و بویراحمد مشمول عفو شدند
کد خبر: 3792135
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

۵۰۰ زندانی کهگیلویه و بویراحمد مشمول عفو شدند

گروه فرهنگی ـ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: درهفته اول محاسبه ۵۰۰ نفر از زندانیان این استان مشمول عفو اعطایی مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

۵۰۰ زندانی کهگیلویه و بویراحمد مشمول عفو شدند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد،‌ اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته،‌ یکم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 500 نفر از زندانیان این استان مشمول عفو اعطایی مقام معظم رهبری قرار گرفتند که از این تعداد 310 نفر آزاد و 190 نفر نیز تخفیف مجازات گرفتند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه زندانبانی به زندانیان همراه با رافت اسلامی و توجه به کرامت انسانی افراد از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: قبل از انقلاب زندان سیاه چالی بود که برای شکنجه انقلابیون در نظر گرفته بودند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورتی که زندانیان در طول دوران تحمل حبس، دارای حسن رفتار و کردار باشند و در کنار ندامت و پشیمانی از اعمال گذشته خود، سعی در جبران مافات داشته باشند، مشمول رافت اسلامی نظام قضایی شده و می‌توانند از تسهیلات و رفاهیات ارفاقی اعم از مرخصی‌ها، عفوهای عمومی و موردی، آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات و … بهره مند شوند.
جمیاری تصریح کرد: پس از ابلاغ رسمی بخشنامه عفو، زندانیان مشمول شناسایی و با بررسی پرونده‌ها و تطبیق با مفاد بخشنامه، لیست اسمی واجدان شرایط به محاکم قضایی ارسال که تاکنون 50 نفر مشمول عفو شده شده‌اند و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha