ارومیه؛ پیشتاز ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن آذربایجان غربی
کد خبر: 3792485
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

ارومیه؛ پیشتاز ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن آذربایجان غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۳۷۳۸ نفر در هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ارومیه با ۱۵۴۹ نفر پیشتاز ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از آزمون است.

ارومیه؛ پیشتاز ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن آذربایجان غربی

بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هفدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور، اسفندماه سال‌جاری در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کل ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره 3738 نفر از سراسر استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان از ارومیه 1549 نفر خواهد بود، بیان کرد: از این تعداد 1106 نفر بانو و 443 نفر آقا هستند و از لحاظ درصدی 41.44 ثبت‌نام‌کنندگان از ارومیه بوده‌اند.
محمودی افزود: پس از ارومیه، شهرستان بوکان با تعداد 471 نفر شرکت‌کننده دومین شهر بوده و 12.60 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده و شهرستان خوی با تعداد 322 نفر و با درصد 8.11 در رده سوم بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان اشنویه با تعداد 6 نفر ثبت‌نام‌کننده، کمترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: شهرستان پیرانشهر 14 نفر، میاندوآب 302 نفر، سردشت 12 نفر، سلماس 121 نفر، ماکو 56 نفر، مهاباد 108 نفر، نقده 200 نفر، شاهین‌دژ 143 نفر، تکاب 163 نفر، چالدران 13 نفر، پلدشت 90 نفر، چایپاره 99 نفر و شوط نیز 68 نفر ثبت‌نام‌کننده در این دوره از مسابقات را داشته‌اند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مرحله کتبی این آزمون در ارومیه، نهم اسفند‌ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محل برگزاری آزمون واقع در خیابان جانبازان، هنرستان توحید رأس ساعت 8:30 صبح خواهد بود.
وی گفت: آزمون گروه حفظ قرآن به جز حفظ جزء 30 در 7 رشته ساعت 8:30 الی 10 آغاز خواهد شد و گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) نیز در 7 رشته همزمان با سراسر کشور به صورت شفاهی در 16 اسفند‌ماه در محل دبستان نیلوفر ارومیه برگزار خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه این تعداد شرکت‌کننده از 138 مؤسسه کل استان هستند، یادآور شد: از کانون اصلاح تربیت استان نیز 343 نفر در بخش شفاهی شرکت خواهند کرد و در مجموع تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امسال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه کل تعداد بانوان شرکت‌کننده در آزمون کتبی در ارومیه 711 نفر و شرکت‌کنندگان آقا 110 نفر است، بیان کرد: این تعداد در رده سنی بالای 12 سال بوده و نفرات برتر براساس قرعه‌کشی مشخص خواهند شد و برگزاری آزمون کتبی برعهده اداره ارشاد و بخش شفاهی نیز برعهده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است.
انتهای پیام

captcha