نگاهی به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران
کد خبر: 3793647
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

نگاهی به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با اشاره به فعالیت‌های این مرکز جهت تأمین رفاه طلاب، گفت: این مرکز از سال 70 با عنایت رهبر معظم انقلاب تشکیل شد که خدمتگزاران این مجموعه با اجرای طرح‌های مختلف، سعی در ارتقای خدمت‌رسانی به طلاب را دارند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران، هفتم اسفندماه با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) با اشاره به فعالیت‌های این مرکز فرهنگی، گفت: مرکز خدمات حوزه علمیه از سال 70 با عنایت رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و تا به امروز نیز از سوی ایشان حمایت می‌شود که البته خدمتگزاران شما در این مجموعه سعی در ارتقاء خدمت‌رسانی به شما عزیزان را دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و خانواده در جهت بسترسازی سفرهای اردویی، زیارتی، سیاحتی و برگزاری همایش‌ها و امور مختلف، ادامه داد: این بخش از سال 90 با حساسیت بیشتری به کار خود ادامه داده است؛ اخیرا می‌توان به اجرای دو طرح جدید با محوریت ایجاد جامعه نخبگانی(استعداد‌های درخشان) و معیشت و کارآفرینی برای خانواده طلاب اشاره کرد که در این راه توانستیم عده‌ای از نخبگان طلبه را در پنج استان از جمله قم و تهران شناسایی کنیم و به خدمت بگیریم.

امام جماعت مسجد النبی(ص) کوی دانشگاه تهران بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده طلاب به جهت تنهایی زیاد ممکن است دچار ناراحتی روحی شوند، در بحث کارآفرینی، مشاغل خانگی مناسب در خور شأن آنان را از یک سال گذشته آغاز کردیم. همچنین در بخش ایجاد مسکن برای طلاب متأهل، با وجود سختی‌های بسیار زیاد جهت ساخت چنین پروژه‌هایی در کلان شهری همچون تهران با این وضعیت اقتصادی توانستیم تعدادی از طلاب را صاحب‌خانه کنیم؛ البته امیدوارایم بتوانیم در ادامه این مسیر از بنیاد مسکن هم جهت ساخت دیگر خانه‌های مسکونی کمک بگیریم.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه «شجره طیبه» و اعطای وام‌ به طلاب نیز از دیگر فعالیت‌‌های این مرکز است؛ البته ممکن است عده‌ای از طلاب از ناچیز بودن این مبلغ ناراضی باشند، اما با توجه به منبع مالی محدود و تعداد طلبه‌های کل کشور و اینکه همه عزیزان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند، این مبلغ جهت ارائه وام در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران در فضای مجازی، افزود: همچنین این امر به دلیل انجام کار‌های اداری به‌صورت مجازی که سبب وقت‌گیری طلاب نشود، انجام شده است تا این عزیزان بتوانند امور اداری مربوطه را بدون مراجعه حضوری به مرکز انجام دهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشغله‌های طلاب، مسئله بیمه درمانی است، گفت: تأمین بیمه پایه توسط اداره تأمین اجتماعی انجام و شرایط استفاده از بیمه تکمیلی برای طلاب فراهم شده است و به عقیده بنده این مرکز توانسته نزدیک به 80 درصد دغدغه‌های درمانی طلاب را از بین ببرد.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام

captcha