ثبت‌نام 43 هزار زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ اعلام حوزه‌های امتحانی مرحله کتبی
کد خبر: 3793983
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

ثبت‌نام 43 هزار زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ اعلام حوزه‌های امتحانی مرحله کتبی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله کتبی آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم، ۹ اسفندماه در ۹ حوزه استان زنجان برگزار می‌شود و 43 هزار نفر از استان زنجان ثبت‌نام‌ کردند.

ثبت‌نام ۴ هزار و ۳۰۰ زنجانی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ اعلام حوزه‌های امتحانی مرحله کتبیبه گزارش ایکنا از زنجان، مرحله کتبی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 9 اسفندماه در 9 حوزه استان زنجان برگزار می‌شود که در مجموع 43 هزار نفر در این دوره از رقایت‌ها ثبت‌نام کردند.
جت‌الاسلام‌‌والمسلمین جعفر جنتی در مورد برگزاری آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: هرچه نشر و توسعه قرآن کریم را در جامعه افزایش دهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش می‎یابد، دشمنان به دنبال تفرقه صفوف مسلمانان از یکدیگر هستند و با رجوع به قرآن می‌توانیم بر وحدت ایمانی خود بیشتر استفاده کنیم‌.
وی تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کشور در اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد تا وحدت خود را در رویدادهای قرآنی نشان دهیم و برگزاری این آزمون یکی از جلوه‌های وحدت در استان زنجان به‌شمار می‌رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان خاطرنشان کرد: در طرح حفظ قرآن کریم که تلفیقی از طرح ۱۴۵۲ با مشارکت دستگاه‌های استان در حال اجرا است در ۸ رشته حفظ قرآن کریم، یک جزء، ۵جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و طرح جزء ۳۰ در طرح بشارت ۱۴۵۲ در این آزمون برگزار می‎شود.
وی ادامه داد: در بخش مفاهیم نیز در ۱۰ رشته این آزمون برگزار می‌شود و سه رشته به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور ۹ اسفند برگزار و از ۱۱ تا ۱۶ اسفند آزمون شفاهی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت : در پایان برای افراد پذیرفته شده گواهی صادر و کسانی که نمره بالای ۹۰ بگیرند به آنها لوح تقدیر اعطا می‌شود
جنتی افزود: از ابتدای سال ۴۳ هزار نفر را در رشته‎های مختلف قرآنی تحت پوشش قرار دادیم و بیش از ۲۰۰ مربی وظیفه بازآموزی این افراد را برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بیش از ۲۴ وقف جدید داشتیم و جای امیدواری است که بیش از ۱۰ موقوفه قرآنی را شاهد بودیم و این نشان می‌دهد نگاه خیرین به مسائل قرآنی تغییر کرده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان تصریح کرد: فعالیت‌های ما در حوزه قرآنی اهمیت راهبردی و کاربردی دارد و در برنامه‌های منظمی هر ساله از مفاهیم قرآنی استفاده می‌شود و از اقدامات مهم و تاثیرگذار در جامعه می‎توان به ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.
حوزه‌های امتحانی 
 مرحله کتبی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در حوزه‌های زیر برگزار می‌شود:
زنجان: میدان هنرستان ، هنرستان شهید مطهری
ابهر: خیابان طالقانی جنوبی، روبروی رستوران پردیس ، دبیرستان پردیس ، دبیرستان ایران 
شهر قیدار نبیّ (ع): میدان پژوهش، نرسیده به دانشگاه پیام‌نور ، هنرستان شکوه
خرمدره: ابتدای شهرک قدس، جنب کتابخانه کوثر، دانشگاه پیام‌نور خرمدره 
شهر آب بر: خیابان امام، مجتمع ادارت، دبیرستان امام جعفر صادق (ع) 
ماهنشان: خ 15 خرداد، خ معلم انتهای کوچه حافظ، سالن اجتماعات جامعه القرآن     
ایجرود: شهر زرین آباد ، دبیرستان فاطمییه شهر زرین آباد 
سلطانیه: جاده قیدار، جنب مدرسه عفاف، کانون فجر
انتهای پیام
captcha