مساجد گیلان؛ پیشقراول استقبال از گردشگران بهاری
کد خبر: 3794540
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

مساجد گیلان؛ پیشقراول استقبال از گردشگران بهاری

گروه اجتماعی ــ مسئول کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گیلان به استقبال گردشگران نوروزی می‌روند، گفت: مساجد می‌توانند پیشقراول استقبال از گردشگران بهاری استان باشند.

حجت‌الاسلام‌المسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به حضور گسترده میهمانان نوروزی و گردشگران بهاری در نقاظ مختلف استان، اظهار کرد: این حضور شایسته ایجاد زمینه مناسب در مساجد برای استقبال از میهمانان است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گیلان به استقبال گردشگران نوروزی می‌روند، خاطرنشان کرد: مساجد می‌توانند پیشقراول استقبال از گردشگران بهاری استان باشند تا محیطی آرام و ‌پر از معنویت را به میهمانان نوروزی استان هدیه دهند.

این مسئول فرهنگی با تأکید بر لزوم فراهم کردن بستر مناسب در مساجد جهت استقبال از مسافران نوروزی، تصریح کرد: کانون‌های منتخب فرهنگی و هنری مساجد گیلان به مسافران نوروزی خدماتی از جمله امکان اقامه نماز در اوقات شبانه‌روزی، برپایی خیمه‌های پاسخ به پرسش‌های مذهبی و دینی میهمانان نوروزی با همکاری نهادهای فرهنگی مرتبط، امکان حضور نهادهای فعال ارائه‌دهنده خدمات مورد نیاز به میهمانان نوروزی و تعریف میز خدمت در این مساجد و همکاری با آژانس‌های گردشگری جهت بازدید میهمانان نوروزی از مساجد قدیمی، اماکن تاریخی و مواهب طبیعی استان ارائه می‌کنند.

رضوانی‌نژاد با اشاره به پیشقدم شدن مساجد برای استقبال از میهمانان نوروزی، عنوان کرد: استقبال مساجد با خدمات شایسته به گردشگران نوروزی ضمن بهره‌گیری از فضای معنوی مساجد، بستر مناسبی برای پاسداشت حریم معنوی و رعایت هنجارهای فرهنگی و سنتی استان است.

وی تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با توجه به فراگیری در سراسر استان اعم از شهرها و روستاها، در صورت حمایت مسئولان استانی و شهرستانی، شرائط  مناسبی برای ارائه خدمات شایسته به میهمانان نوروزی فراهم می‌کنند.

انتهای پیام

captcha