تحلیل‌های جدید اندیشکده‌های غربی از واژه قدرت/ امروز جبهه مقتدر ایران است
کد خبر: 3795492
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

تحلیل‌های جدید اندیشکده‌های غربی از واژه قدرت/ امروز جبهه مقتدر ایران است

گروه فرهنگی ـ حجت‌الاسلام حاجتی با بیان اینکه امروز اندیشکده‌های غربی بر سر واژگانی همچون آینده و قدرت تحلیل و بررسی می‌کنند، گفت: امروز جبهه مقتدر ایران است؛ امام خمینی(ره) فرمود: «شهدا مظهر قدرت ایران هستند»، ما این کلمات را واکاوی نکرده‌ایم.

حاجتی

به گزارش ایکنا از خوزستان، اولین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه پیام نور اهواز امروز، ۱۴ اسفندماه با حضور دانشجویان و تعدادی از مسئولان در این دانشگاه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با بیان اینکه دوران، دوران شهدا است، گفت: مؤلفه‌هایی در کار است که من و شما شاید آنها را خوب بررسی، مطالعه و پیش‌بینی نمی‌کنیم. اما امام ما پیش‌بینی می‌کند، امام ما خوب آنها را دیده است. شهدای ما که سر در تبعیت دو امام انقلاب داشتند و دارند، به خوبی آنها را دیدند و تحلیل کردند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در بُعد زمان نمی‌گنجید. فراتر از زمان را می‌دید و آینده را پیش‌بینی می‌کرد، همان‌طور که در نامه به گورباچف نوشتند من صدای خردشدن استخوان‌های شوروی را می‌شنوم. امام می‌فرمودند آثار خون شهدا را باید در آیندگان جستجو کرد. مقتدای شهدای ما امام خمینی‌(ره) بود.

حاجتی ادامه داد: امروز در غرب به چند واژه علاقه و اشتیاق فراوان نشان داده می‌شود؛ اندیشکده‌های متعددی به وجود آمده‌اند که این واژه‌ها را بررسی و تحلیل کنند. یکی از این واژه‌ها «آینده» است. این بحث فوق‌العاده مهم است؛ چرا که غرب امروز در بحران است. غرب خود را در بحران می‌بیند. امروز آینده‌پژوهی یکی از رشته‌های پرطرفدار در اندیشکده‌های غرب است. لذا در بسیاری از فیلم‌هایی که در هالیوود ساخته می‌شود می‌توانید رد این آینده‌پژوهی را پیدا کنید.

امام جمعه موقت اهواز افزود: واژه دیگر مورد علاقه غربی‌ها «قدرت و اقتدار» است. غربی‌ها امروز به دنبال این واژه هستند چرا که می‌گویند ما با قدرت می‌توانیم جهان را تحت سیطره خود درآوریم. آنها یکصد سال پیش گفتند منطقه مرکزی در دنیا منطقه آسیا و اوراسیا است و اگر کسی توانست سلطه بر آسیا و اوراسیا را به دست آورد، مغز حاکمیت بر دنیا در دستان اوست.

وی با تصریح به اینکه غربی‌ها خیلی مایلند بدانند ابزار قدرت چیست که با آن دنیا را ببلعند، گفت: آنها گفتند قدرت پول است، زور است، تزویر است، رسانه‌ها را آوردند، پول فراهم کردند، ملت‌های مستضعف دنیا را غارت کردند. 400 پایگاه نظامی بزرگ سیار و ثابت آمریکا گسترده شد. با وجود این امام فرمود: آمریکا بر طبل خالی می‌کوبد. ابزار قدرت چیست؟ مگر آنها قدرتمند نیستند؟ امام فرمود: ابزار قدرت ما شهدا هستند. واقعیت‌ها را باید دید و شنید. آنها می‌پرسند چه چیزی ما را قدرتمند کرده است؟ باید واقعیات را به رخ کشید. به یاد دارید قدرتمندان زور و زر و تزویر در یک ثانیه هواپیمای ما را با 250 مسافر زن و بچه و پیر و جوان پودر کردند؟ هواپیمای ما را مورد هدف قرار دادند و وقتی فرمانده ناو بازگشت به گردن او گل آویختند.

حاجتی افزود: مرکز کنترل فرماندهی ناو آمریکا امروز نمی‌تواند هواپیمای ما را سرنگون کند. امروز ما معتقدیم آنها روی واژه قدرت حساس هستند. امروز جبهه مقتدر ایران است. غربی‌ها خیلی مایلند بدانند آینده از آن کیست لذا کتاب‌ها نوشته‌اند. کتاب «تغییر ماهیت قدرت» تافلر را بخوانید که توسط یک آمریکایی نوشته شده است. تافلر در این کتاب به سخنان امام خمینی‌(ره) اشاره کرده است که امروز، عصر حاکمیت قدرت‌هایی است که فراتر از مرزهای ملی می‌توانند اعمال قدرت کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ما در این جلسات یاد شهدا را احیا نکردیم، شهدا ما را احیا کرده‌اند، گفت: امام فرمود: «شهدا مظهر قدرت ایران هستند». ما این کلمات را واکاوی نکرده‌ایم، خیلی مطلب دارند. ما باید در این راه بمانیم. دنیا در حال تحول است. آینده از آن حزب‌الله است و ابزار قدرت ما شهدا هستند.

گفتنی است، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، سلیمانیان رئیس دانشگاه پیام نور استان و ناصر سودانی مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز همراه بود.

انتهای پیام

captcha