مدرسه بدون نمازخانه نباید افتتاح شود
کد خبر: 3795762
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

مدرسه بدون نمازخانه نباید افتتاح شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: نمازخانه از ملزومات مدرسه است و مدرسه بدون نمازخانه نباید افتتاح شود.

مدرسه بدون نمازخانه نباید افتتاح شودبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی‌ امروز، 15 اسفند‌ در چهارمین اجلاس استانی نماز اظهار کرد: کوتاهی در موضوع نماز پذیرفتنی نیست و باید با تلاش خود اقامه‌کننده نماز و مبلغ و مروج نماز و فرهنگ اهل بیت(ع) باشیم.

وی با اشاره به نمازخانه‌های بین راهی در استان، گفت: نمازخانه‌های بین راهی باید همیشه در دسترس و در شأن مردم به‌ویژه مسافران نوروزی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه نمازخانه از ملزومات مدرسه است و مدرسه بدون نمازخانه نباید افتتاح شود، تصریح کرد: نمازخانه‌های خوبی در مدارس استان وجود دارد اما همچنان تا شرایط ایده‌آل و مطلوب فاصله داریم و باید ساخت نمازخانه در مدارس مدنظر باشد.

کمیلی با اشاره به اینکه احداث نمازخانه در مدارس اولویت دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز فرمودند: «نماز است که می‌تواند جامعه را به صلاح برساند».

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر امور معنویت و مهدویت و آشنایی با فرهنگ اهل بیت(ع) تأکید داشتند.

کمیلی با بیان اینکه باید فرمایشات رهبری را نصب‌العین خود قرار دهیم، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان در بحث نماز وضعیت قابل قبولی دارند، اما هنوز کاستی‌هایی نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون طرح‌های مبین و نماز کلید بهشت ویژه آموزشیاران نهضت سوادآموزی، دوره تربیت مربی نماز ویژه کودکان و نوجوانان، دوره معارف نماز و مهدویت ویژه دانشجو معلمان، دوره آموزشی ویژه زوج‌های جوان، دوره شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز و دوره آموزشی نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha