اجرای طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور
کد خبر: 3796750
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

اجرای طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور

رئیس بنیاد مستضعفان از اجرای طرح توانمندسازی منطقه محروم قلعه‌گنج در ۱۴ نقطه دیگر بسیار محروم کشور خبر داد و گفت: شعار ما در قلعه‌گنج کار با مردم برای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: محمد سعیدی‌کیا در همایش واگذاری هشتادهزارمین اسناد املاک علوی به محرومان کشور، اظهار کرد: از سال 93 واگذاری‌های املاک علوی شروع شد و تاکنون مدارک مربوط به 77 هزار سند به مردم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: امروز 3000 سند واگذار می‌شود که به 80 هزار سند افزایش می‌یابد.

وی افزود: حدود 70 هزار سند دیگر باقی مانده که از مردم می‌خواهیم برای واگذاری زمین غصب‌کرده توسط طاغوت تشکیل پرونده بدهند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید برای این‌که "شیعه و سنی در مناطق مختلف کشور برای ما یکی هستند"، یادآور شد: در سال 93 رهبر معظم انقلاب چند جمله فرمودند که شامل تبدیل بنیاد مستضعفان به یک بنیاد واقعی مستضعفان،  خارج کردن یک منطقه از محرومیت، تجدید ساختار بنیاد، ترویج مدیریت جهادی، توجه به امور فرهنگی و مدیریت بهینه فعالیت‌های اقتصادی است.

سعیدی‌کیا با بیان این‌که "شعار ما در برنامه ششم بنیاد مستضعفان توانمندسازی اجتماعی، بهره‌وری و ارزش‌آفرینی است"، یادآور شد: شعار ما در قلعه‌گنج کار با مردم برای ایجاد اشتغال پایدار است. در این منطقه با ایجاد گروه‌های روستایی و کارآفرینی مردم استعدادهای خود را بروز می‌دهند و تاکنون 6 میلیارد تومان پس‌انداز کرده که از آن برای ایجاد اشتغال استفاده شده است.

وی ابراز کرد: پس از قلعه‌گنج در آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، اردبیل، کردستان، هرمزگان و... در مجموع 10 نقطه برنامه مشابه قلعه‌گنج آغاز شده است، گفت: سال آینده این برنامه را به 14 نقطه افزایش می‌دهیم.

وی با یادآوری این‌که در 2.5 سال اخیر 3007 طرح به‌تصویب بانک رسیده است، افزود: برای 2600 طرح مردم وام را دریافت کرده‌اند و 1600 طرح به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان از گزینش 114 نفر جوان در بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: از این تعداد 44 نفر در هیئت مدیره‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام

captcha