۴۷۰۰ معتکف در گیلان ثبت نام کردند/ حضور ۷۰ درصدی جوانان
کد خبر: 3799075
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

۴۷۰۰ معتکف در گیلان ثبت نام کردند/ حضور ۷۰ درصدی جوانان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از آمادگی ۹۰ مسجد این استان برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر در ۸۱ مسجد ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین گلمیرزاده،‌ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از آمادگی 90 مسجد این استان برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در 81 مسجد در سطح 16 شهرستان ثبت‌نام از معتکفین صورت گرفته و چهار هزار و 700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 610 نفر در گیلان معتکف شده بودند، تصریح کرد: امسال بیش از 70 درصد معتکفین را جوانان و 50 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسئول فرهنگی شرکت کردن در مراسم اعتکاف را دست یافتن توفیق الهی برای آماده شدن در ماه مهمانی خدا دانست و گفت: مراسم معنوی اعتکاف در نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد پیدا کرده است.

گلمیرزاده با بیان اینکه اعتکاف و معتکف شدن از جمله عبادتی است که زندگی انسان را بیمه می‌کند،‌ متذکر شد: مراسم‌های مذهبی فرصت مغتنمی جهت افزایش بصیرت در نسل جدید است لذا مکان‌های مخصوصی در استان گیلان جهت شرکت نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف برپا خواهد شد.

وی ترویج مسائل شرعی، دینی و احکام را از جمله مسائل مهم و حائز اهمیتی دانست که در مراسم پرفیض اعتکاف انجام می شود و گفت: ثبت‌نام در مراسم اعتکاف از 5 رجب آغاز شده و تا پایان امروز، 12 رجب ادامه دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز دشمنان به نوعی درصدد خدشه‌دار کردن اسلام و نظام هستند و با شرکت در این مراسم‌ها می‌توان در برابر این ترفندها مقاومت و ایستادگی کرد.

انتهای پیام

captcha