اهدای کتب اسلامی به کتابخانه‌های استانبول
کد خبر: 3801294
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
از سوی ایران انجام شد؛

اهدای کتب اسلامی به کتابخانه‌های استانبول

گروه بین‌الملل ـ به مناسبت هفته کتابخانه‌ها، کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی ایران در استانبول از کتابخانه مرکز تحقیقات اسلامی (ایسام) و کتابخانه تاریخ، ادبیات و هنر استانبول بازدید و تعدادی از آثار در حوزه علوم اسلامی و ادبیات فارسی را به این کتابخانه‌ها اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در بازدید از کتابخانه مرکز تحقیقات اسلامی (ایسام) ترکیه، فخرالدین ارگون، معاون  ایسام، روابط فرهنگی دو‌ کشور ایران و ترکیه را خوب و بسیار نزدیک توصیف کرد و در مورد کتابخانه مرکز تحقیقات علوم اسلامی ترکیه و فعالیت‌های ایسام، توضیحاتی ارائه داد.

مقتدری، وابسته فرهنگی كشورمان نیز با تبریک هفته کتابخانه‌ها و با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخانه‌ها در ایران، خواستار ارتباط بیشتر مرکز ایسام با مراکز تحقیقاتی علوم انسانی و بنیادهای دایرة المعارف اسلامی در جمهوری اسلامی ایران شد.

در پایان این دیدار تعدادی از آثار ناشران ایرانی در زمینه علوم اسلامی از سوی وابستگی فرهنگی كشورمان به کتابخانه ایسام اهدا شد.

کتابخانه مرکز تحقیقات اسلامی ترکیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های ترکیه با بیش از 300 هزار جلد کتاب، روزانه پذیرای محققان و پژوهشگران بسیاری از ترکیه و سایر کشورهاست. همچنین مرکز ایسام طی سال‌های گذشته دائرة المعارف اسلام را در 44 جلد تدوین و به پژوهشگران حوزه مطالعات اسلامی ارائه داده است. این مرکز وابسته به سازمان دیانت ترکیه است.

وابسته فرهنگی ایران در استانبول همچنین با حضور در کتابخانه تاریخ، ادبیات و هنر در منطقه کادیکوی استانبول، ضمن تبریک هفته کتابخانه‌ها به مسئولان و کتابداران این کتابخانه، از قسمت‌های مختلف آن بازدید کرد.

وابسته فرهنگی كشورمان در این بازدید تعدادی از آثار ترجمه شده ادبیات فارسی به زبان ترکی استانبولی را به این کتابخانه اهدا و پیشنهاد برگزاری نشست ادبیات ایران در این کتابخانه را مطرح كرد که مورد استقبال معاون کتابخانه قرار گرفت.

هلین ایلجک، معاون کتابخانه تاریخ، ادبیات و هنر استانبول نیز ضمن تشکر از وابستگی فرهنگی ایران برای اهدا کتاب، گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد همکاری مشترک به منظور برگزاری نشست‌هایی در خصوص  ادبیات ایران باشیم.

لازم به ذکر است، هفته کتابخانه‌ها هر سال در آخرین هفته ماه مارس از سال 1964 میلادی در ترکیه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری هفته کتابخانه، معرفی بیشتر کتابخانه‌ها به دوستداران کتاب و ایجاد علاقمندی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان ترکیه است.

انتهای پیام

captcha