معلمان نسبت به تربیت اسلامی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند
کد خبر: 3808393
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

معلمان نسبت به تربیت اسلامی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبر انقلاب سند ۲۰۳۰ را یک سند ننگین برای نظام آموزش و پرورش جامعه اسلامی دانستند، گفت: سند ۲۰۳۰ نسل جوان ما را به سرباز فرهنگ غربی تبدیل می‌کند و لذا از معلمان و فرهنگیان می‌خواهیم نسبت به تربیت اسلامی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت، امروز،‌ 13 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان و فرهنگیان به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: معلمان وظیفه دارند نسل جدید را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند و اگر غیر از این باشد در پیشگاه الهی مسئول هستند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سند 2030 را یک سند ننگین برای نظام آموزش و پرورش جامعه اسلامی دانستند،‌ تصریح کرد:‌ سند 2030 نسل جوان ما را به سرباز فرهنگ غربی تبدیل می‌کند و لذا از معلمان و فرهنگیان می‌خواهیم نسبت به تربیت اسلامی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان عملکرد دستگاه قضا را در برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و مال‌اندوزان مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ برخورد قاطعانه، عادلانه و انقلابی قضات با مفاسد بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

امام جمعه رشت فضای مجازی را نیازمند نظارت و ساماندهی دانست و متذکر شد:‌ به خاطر نبود فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه‌های مجازی دچار بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی شده‌ایم که یکی از مهمترین این آسیب‌ها تضعیف فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی است. از دولت و نهادهای متولی می‌خواهیم که مانع از گسترش فرهنگ بی‌دینی و ابتذال در فضای مجازی شوند.

وی یکی از ماموریت‌های شورای فرهنگی عمومی استان را رسیدگی به وضعیت فضای مجازی دانست و گفت:‌ به‌زودی نسبت به اصلاح فضای آلوده و مبتذل فضای مجازی که مروج بسیاری از بی‌بندوباری‌هاست اقدام خواهیم کرد.

آیت‌الله فلاحتی گره زدن مسائل سیاسی و اقتصادی کشور با برجام را نادرست دانست و اضافه کرد:‌ برجام اروپاییان را در مقابل ایران سرکش کرده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی از طریق رونق تولید، عنوان کرد:‌ رونق تولید و رشد اقتصادی تنها با توجه به مزیت‌های طبیعی و نیروی انسانی محقق می‌شود.

این کارشناس دینی با اشاره به نابسامانی بازار سوخت و قیمت بنزین، تصریح کرد:‌ دولت وظیفه دارد با مسئولان ناکارآمد در این حوزه و افراد سودجو برخورد کند. همچنین مردم نیز به شایعاتی که موجب نوسان قیمت انواع سوخت و تشکیل صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین می‌شود، دامن نزنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان دخالت آمریکا در امور داخلی کشور ونزوئلا را بی‌مورد دانست و یادآور شد: آمریکا نسبت به منابع نفتی ونزوئلا طمع دارد و خواهان قطع روابط سیاسی و اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی است لذا تلاش می‌کند دولت ونزوئلا را برکنار کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ماه رمضان قرار داریم،‌ اظهار کرد: روزه‌داری در ماه رمضان فرصت خوبی ایجاد می‌کند تا انسان خلوص و معنویت خود را بالا ببرد و تهذیب نفس داشته باشد و از گناهان گذشته استغفار کند لذا از مومنان روزه‌دار می‌خواهیم در این ماه انس با قرآن را افزایش دهند و به فکر محرومان و نیازمندان باشند.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه ویژه ای برای تربیت فرزندان براساس احکام و قوانین الهی قائل است، خاطرنشان کرد: وقتی علوم تربیتی بشر مادی را با اصول تربیت اسلامی مقایسه می‌کنیم به جامعیت دین مبین اسلام در مسائل فرهنگی و اجتماعی و تربیتی پی می‌بریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکید اسلام مبنی بر محروم نشدن فرزندان از شیر مادر، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مادران تحت تاثیر سبک زندگی غیر دینی قرار گرفته و نوزادان خود را از فواید و مزایای شیر مادر که برای سلامتی آینده‌شان لازم است،‌ محروم می‌کنند.

وی سلامت توام جسمی و روحی فرزندان را مورد توجه تربیت اسلامی دانست و گفت: اسلام هم برای سلامت جسم و هم برای تعالی روح انسان برنامه دارد و نظام عقل را مورد توجه قرار می‌دهد، زیرا اگر انسان از قدرت تعقل بهره بگیرد، به حقیقت دین و احکام اسلامی پی می‌برد. متاسفانه برخی خواستار کنار گذاشتن دین از زندگی فردی و اجتماعی هستند، در حالی که دین برنامه الهی برای کمال و سعادت بشر است.

انتهای پیام

captcha