گسترش همکاری نهادهای قرآنی ایران و پاکستان
کد خبر: 3809607
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

گسترش همکاری نهادهای قرآنی ایران و پاکستان

گروه بین‌الملل ـ در دیدار مؤسسان بنیاد قرآن کریم پاکستان با بهرام کیان، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در کراچی بر لزوم گسترش همکاری نهادهای قرآنی ایران و پاکستان تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سیدعلی جوهر و سیدخاور رضا، از مؤسسان بنیاد قرآن کریم پاکستان با بهرام کیان، رئیس خانه فرهنگ ایران در کراچی دیدار و درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور تبادل نظر کردند.

سیدخاور رضا ضمن معرفی فعالیت‌های بنیاد قرآن در زمینه توسعه و ترویج علوم قرآنی در پاکستان گفت: آغاز به کار بنیاد قرآن به سال 1995 باز می‌گردد و از همان سال‌ها، نخستین فعالیت قرآنی ما نیز با همکاری خانه فرهنگ ایران شکل گرفت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در شهر کراچی در 42 مرکز در مناطق مختلف شهری، دوره‌های آموزشی علوم تجوید، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و همچنین، بازآموزی مربیان قرآنی برگزار می‌کنیم.

این فعال قرآنی افزود: نمایشگاه‎های قرآن کریم، چاپ کتاب‌های آموزشی و لوح‌‌های فشرده از دیگر برنامه‌های بنیاد قرآن پاکستان است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندیم همکاری‌های بنیاد قرآن کریم پاکستان با مراکز قرآنی ایران با همکاری خانه فرهنگ ایران در حوزه‌های دوره‌های آموزش تخصصی برای مربیان قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی، تلاوت‌های مجلسی با حضور قاریان ممتاز و اعزام گروه‌های تواشیح گسترش یابد.

بهرام کیان، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در ادامه این دیدار با بیان اینکه قرآن کریم نقطه اشتراک و وصل تمام مسلمانان است، گفت: خانه فرهنگ ایران از مشارکت در فعالیت‌های بنیاد قرآن استقبال می‌‎کند.

وی آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای برگزاری دوره‌های بازآموزی ویژه مربیان قرآنی، محفل انس با قرآن و نمایشگاه قرآنی در پاکستان اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha