جشن روز جهانی «اوتیسم» در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3809647
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
۱۸ اردیبهشت‌ماه؛

جشن روز جهانی «اوتیسم» در ارومیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر انجمن اوتیسم ایرانیان در ارومیه از برگزاری جشن روز جهانی اوتیسم در این شهر خبر داد و گفت: جشن روز جهانی اوتیسم، چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در محل سالن آمفی تئاتر اداره مخابرات استان برگزار خواهد شد.

جشن روز جهانی اوتیسم در ارومیه برگزار می‌شود

صبا صابونی، مدیر انجمن اوتیسم ایرانیان در ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری جشن روز جهانی اوتیسم در ارومیه، اظهار کرد: جشن روز جهانی اوتیسم، چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در محل سالن آمفی تئاتر اداره مخابرات استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت برای عموم در این جشن آزاد است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در رابطه با اختلال اوتیسم یکی از اهداف اساسی برگزاری این جشن به‌شمار می‌رود، چراکه اکنون مردم با بیشتر بیماری‌ها آشنا هستند، اما اوتیسم همچنان به‌عنوان یک اختلال ناشناخته در میان مردم وجود دارد.
صابونی ادامه داد: متأسفانه کودکان اوتیسمی و خانواده‌ها مشکلات بسیاری با یکدیگر دارند و مردم نیز نگاه خاصی به این اختلال داشته و آگاه‌سازی در زمینه شناخت کامل این اختلال باید در سطح جامعه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کودکان توانمند اوتیسمی در روز جشن روز جهانی اوتیسم در ارومیه به‌ روی صحنه خواهند رفت، یادآور شد: اجرای تئاتر و موسیقی از جمله برنامه‌های کودکان توانمند اوتیسمی در این روز خواهد بود و پیشرفت‌های خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.
مدیر انجمن اوتیسم ایرانیان در ارومیه با تأکید بر اینکه اگر اختلال اوتیسم به‌موقع در کودک شناسایی شود، در پیشرفت کودکان تأثیر بسزایی خواهد داشت، تصریح کرد: اوتیسم در واقع یک اختلال ذهنی بوده و به‌عنوان بیماری شناخته نمی‌شود و در دوران بارداری نیز قابل تشخیص نبوده و از ۱ تا ۳ سالگی علائم خود را بروز می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم در سه رده خفیف، متوسط و شدید قرار می‌گیرند، افزود: با توجه به اینکه غربالگری در زمینه اوتیسم صورت نگرفته، آمار دقیقی در دست نبوده و تاکنون فقط تعداد ۲۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در ارومیه شناخته شده است.
انتهای پیام

captcha