نمایشگاه قرآن یکی از ابعاد برکات ماه ضیافت‌الله است
کد خبر: 3811326
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

نمایشگاه قرآن یکی از ابعاد برکات ماه ضیافت‌الله است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشور برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را یکی از ابعاد برکات ماه ضیافت‌الله دانست.

حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با لزوم برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که هر سال در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، یکی از ابعاد برکات مبارک ماه ضیافت‌الله است.
وی ادامه داد: همان‌طور که در آیه 185 سوره مبارکه بقره می‌خوانیم، «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ: ماه رمضان (همان ماه) است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است»، از نظر تاریخ اسلام و قرآن، کل قرآن کریم به یک‌باره در شب مبارک قدر بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شده است. البته قرآن کریم جدای از این نزول یک‌باره، در مدت 23 سال بعثت پیامبر(ص) به صورت تدریجی نیز نازل شده است که با توجه به مکان، زمان، حوادث و مقتضیات بر قلب رسول اکرم(ص) وارد می شده است.
پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های قرآن همین امر است که تنها کتابی است که دو بار نازل شده است. البته نه تنها قرآن، بلکه کلیه کتب آسمانی نیز در ماه مبارک رمضان نازل شده‌اند که این امر نیز از دیگر برکات ماه مبارک است.
مهکام بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای عموم مردم جامعه اسلامی که عاشق قرآن و عترت هستند، به ویژه برای نوجوانان و جوانان عزیز، فایده فراوانی دارد. اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که بر مسئله جوانان تکیه دارند و موضوع بصیرت را نیز در کنار این مسئله بیان می‌کنند، در واقع از قول امام صادق(ع) که فرمودند «علیکم بالاحداث»، «به نسل جوان اهمیت دهید»، نشأت می‌گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل، وجود نمایشگاه علی‌رغم اینکه برای عموم مردم فواید بسیاری دارد، به صورت ویژه نیز برای نوجوانان و جوانان عزیز میهن اسلامی ایران مفید خواهد بود.
مهکام در رابطه با ویژگی‌های نمایشگاه بیست و هفتم نسبت به سال‌های گذشته نیز گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن بی‌تردید و بدون هیچ شک و ریبی، هر سال نسبت به سال‌های قبل قطعاً رشد داشته است؛ چرا که کتاب ها و انواع قرآن‌های مختلف طی هر سال و به صورت ویژه و جدید چاپ می‌شود که این امر در غرفه‌های مختلف نمایشگاه کاملاً مشخص و مشهود است.
پیشکسوت قرآنی کشور در پایان سخنان خود از تمامی علاقه‌مندان به ساحت مقدس کلام‌الله مجید به ویژه نوجوانان و جوانان خواست تا در نمایشگاه قرآن کریم حاضر شده و از برکات آن بهره کافی را ببرند.
انتهای پیام

captcha