نیت درست برکت به‌ همراه دارد/ برگزاری نمایشگاه‌های جزیره‌ای ویژه عفاف و حجاب
کد خبر: 3812383
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

نیت درست برکت به‌ همراه دارد/ برگزاری نمایشگاه‌های جزیره‌ای ویژه عفاف و حجاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر گروه تولیدی هاشم‌زاده استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر تولیدکنندگان نیتشان را برای خدمت به مشتری بگذارند نه بحث سود و مادی‌گرایی مطمئناً برکت بیشتری در کارشان خواهند دید اعتقاد بنده نیز تاکنون همین بوده و از سر دلسوزی و خدمت به مردم قدم بر‌داشته‌ام.

به گزارش ایکنا از چهار محال و بختیاری، رضا هاشم‌زاده، مدیر گروه تولیدی عفاف و حجاب هاشم‌زاده استان چهارمحال و بختیاری، شب گذشته، 28 اردیبهشت‌ماه در بازدید از غرفه ایکنا در رابطه با وضعیت تولید در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تولیدی هاشم‌زاده تنها مرکزی است که تمام محصولات حجاب شهرکرد را از قبیل: vip،  RH، حجاب برتر، اصیلا و همه محصولات تولیدات چادر مشکی را به صورت مستقیم عرضه می‌کند و در کنار عرضه صنایع چادر مشکی صنایع تبدیلی آن را نیز یعنی انواع مدل چادر را ظرف مدت زمان 15 تا 20 دقیقه برای مشتری آماده و حتی اگر مدلی نیز از کشورهای دیگر داشته باشند، دوخت آن مدل را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری مقدار پارچه عرضه شده در مغازه‌ها بسیار اندک است لذا تولیدی هاشم‌زاده پارچه را مستقیماً از کارخانه بروجرد خریداری می‌کند تا بتواند انواع مقنعه با جنس وال و تترون کارخانه بروجرد را در استان به قیمت مناسب تولید و عرضه کند. در کنار این مقنعه، چادر نماز شرکت‌های ایرانی مانند «گلدلایف» را نیز عرضه می‌کنیم و تفاوت کار هاشم‌زاده با تولیدی‌های دیگر در کیفت دوخت و قیمت مناسب محصولاتش است.

هاشمزاده تصریح کرد: کار این مرکز تولیدی به گونه‌ای نیست که محصولات را به اجبار به مشتری بفروشد بلکه در کنار محصول تولیدی هاشم‌زاده محصول خارجی نیز عرضه می‌کند و مشتری تفاوت‌ این دو محصول از نظر کیفیت و قیمت را می‌بیند و جنس مورد نظر را انتخاب می‌کند. همچنین در قیمت کالای ایرانی و کالای خارجی تفاوت قیمت چندانی لحاظ نکرده تا مشتری بالاجبار یکی را انتخاب کند.

مدیر تولیدی هاشم‌زاده با بیان اینکه تنها کارخانه تولید پارچه مشکی کشور کارخانه «حجاب» شهرکرد است که در شهر طاقانک چهارمحال و بختیاری واقع شده است، اظهار کرد: برای دوخت و دوز مشکلات عمده‌ای در استان و حتی کشور داریم به‌ این دلیل که حتی سوزن و نخ دوک ما نیز وارداتی است و برای تهیه سوزن و نخ باید هزینه بالایی پرداخت کنیم و به دلیل شرایط جغرافیایی چهارمحال و بختیاری بیشتر مغازه‌های حجاب استان محصولاتشان را از استان‌های تهران و یا اصفهان تهیه می‌کنند که البته کیفیت محصولات بروجرد را نیز ندارند.

افتتاح خط تولید کت‌وشلوار
وی با بیان اینکه افزایش تولید در استان سبب شکسته شدن قیمت‌ها می‌شود، ادامه داد: هر ساله در کنار تولید محصولات قبلی یک خط تولید جدید نیز در این مرکز راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر خط تولید شلوار مردانه فاستونی راه‌اندازی شده است که با قیمت 45 هزار تومان عرضه می‌شود . قصد داریم خط تولد کت‌وشلوار را نیز راه‌اندازی کنیم تا قیمت کت‌و‌شلوار را نیز مانند قیمت چادر که کنترلش کرده‌ایم نیز کنترل شود.

هاشم‌زاده با بیان اینکه متأسفانه  تولیدی‌های استان زیاد کار تولیدی انجام نمی‌دهند و محصولاتشان را از استان‌های دیگر تهیه و با نام خود عرضه می‌کنند، افزود: این مراکز تولیدی اگر پارچه‌ای برای دوخت از مشتری می‌گیرند آن را ظرف یک مدت طولاتی یک ماه و یا یک هفته‌ای تحویل می‌دهند اما تولیدی هاشم‌زاده مدل را ظرف مدت یک روز با کیفیت دوخت بالا و ظریف‌کاری به مشتری تحویل می‌دهد.

نام و مهر تولیدی به مشتریان اطمینان می‌دهد
این مدیر تولیدی با اشاره به ست‌های کیف، روسری، ساق‌دست و دامن عرضه شده در غرفه عفاف و حجاب، نمایشگاه قرآن بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری کیف‌دوزی را به شکل گسترده وجود ندارد و نهایت کار کیف‌دوزی با چرم بوده است. که خیاطان ما خلاقیت به‌خرج دادند و این ست را با یک نوع پارچه تولید و عرضه می‌کنند که البته در این کار نیز تقلب شده است و رقیبان این کار را با کیفیت نامطلوب عرضه کرده‌اند اما مهر و اسم تولیدی هاشم‌زاده بر روی محصولات به مشتری اطمینان کیفیت بالا را می‌دهد.

مشاوره در مورد کیفیت اجناس چینی
وی با بیان اینکه طرح «جشن عبادت» یکی دیگر از کارهای ویژه تولیدی هاشم‌زاده است، تصریح کرد: در طرح جشن عبادت قیمت کیف اشبالت و جانمازهای ست را کنترل کردیم و در دهه فجر با قیمت 58 هزار تومان عرضه شد اما جای تعجب دارد که این محصول با 10 مدل متنوع و این قیمت مناسب مورد استقبال مدیران مدارس قرار نگرفت اما هوشیاری برای اولیاء ایجاد شد که این محصول نیاز به قیمت 120 هزارتومانی ندارد و با این قیمت اندک نیز می‌توانند هدیه جشن عبادت دخترانشان را مهیا کنند. معرفی اجناس چینی و آگاه کردن مشتری نسبت به کیفت‌ این جنس‌ یکی دیگر از افتخارات تولیدی هاشم‌زاده است که در نمایشگاه نیز این مشاوره را به مشتریان هدیه می‌دهیم.

اولین خط تولید ساق‌دست در چهارمحال و بختیاری
هاشم‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ساق دست در چهارمحال و بختیاری دوخته نمی‌شد، اظهار کرد: تولیدی هاشم‌زادا اولین خط تولید ساق دست در استان را دارد و این محصول را با قیمت دو هزار و 500 و یا 3000 تومان در بازار عرضه می‌کند. همچنین برای رفع معایب ساق‌دست خط مطالعات تولید این مرکز از مشتریان نظر سنجی به عمل آورده است و برای جلوگیری از شل شدن آن کشی در بالای ساق در نظر گرفته شده و حتی به منظور جلوگیری از اسراف، ساق‌دست‌های مشتری را تعمییر می‌کنیم. همچنین این تعمییر برای چادرانی که از تولیدی هاشم‌زاده خریداری شده باشند نیز وجود دارد که اگر چادری در اثر سوختگی آسیب دیده باشد با مبلغ جزئی تعمییر می‌شود و ما از تولیداتمان حمایت ‌می‌کنیم.

وی با بیان در کنار البسه تولیدی گیره‌های روسری نیز در این مرکز آماده می‌شود، گفت:  تمامی وسایل و یراق‌های لازم برای ساخت گیره را خریداری کرده‌ایم و خیاطان در اوقات فراغت گیره‌های روسری را آماده می‌کنند.

هاشم‌زاده بیان کرد: از آنجایی که در کار تولید و عرضه بسیار از مشتریان نظرسنجی کرده‌ایم تقریباً سلیقه مردم استان را می‌دانیم و آن را در اختیار کارخانه حجاب می‌گذاریم تا فلان رنگ پرطرفدار استان را تولید کند و در رابطه با موضوع رنگ و ایرادات خط تولید به کارخانه مشاوره می‌دهیم که اگر همه کارخانه‌ها از این مشاوره‌ها بهرمند باشند و دغدغه فروش نداشته باشند قطعاً اجناس بهتری تولید و رقیب سختی برای کارخانه‌های خارجی خواهند بود.

این مدیر تولیدی با بیان اینکه چهار خیاط مستقیم و چهار خیاط غیرمستقیم با این مجموعه در ارتباط هستند، افزود: اگر تولیدکنندگان نیتشان را بر خدمت به مشتری بگذارند نه بحث سود و مادی‌گرایی مطمئناً برکت بیشتری در کارشان خواهند دید اعتقاد بنده نیز تا کنون همین بوده و از سر دلسوزی و خدمت به استان قدم بر‌داشته‌ام چهارمحال وبختیاری نیاز به حمایت دارد البته به خود نمره بالا نمی‌دهم اما همین که توانستیم یک اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کنم و خیاط‌هایمان در اثر تولید زیاد خلاقیت بالایی نیز پیدا کرده‌اند بزرگ‌ترین موفقیت است.

وی گفت: دفتر ثابتی در مجتمع میلاد شهرکرد، ورودی خیابان ملت، طبقه همکف، پلاک 44 با نام هاشم‌زاده در حال فعالیت داریم که انتخاب این نام بر روی مغازه و تولیدی‌ام سبب شده تا تعهد بیشتری بر کارم داشته باشم و در کیفیت کالاها دقت بیشتری کنم.

چهارمحال و بختیاری حیاط خلوط استان‌های همسایه
هاشم‌زاده با بیان اینکه ایراد مهمی در عرضه محصولات کارخانه استان وجود دارد، افزود: متأسفانه ما نمی‌توانیم محصولات کارخانه را مستقیماً در داخل استان تهیه کنیم زیراکه این کارخانه محصولاتش را تنها در تهران و مشهد عرضه می‌کند و ما برای خرید باید به تهران یا مشهد برویم که کمرنگ شدن غرفه‌های حجاب در سطح نمایشگاه نیز به همین دلیل است زیراکه چهارمحال و بختیاری حیاط خلوط استان‌های دیگر شده است و تولیدکنندگان به‌جای خرید جنس خام از تهران و مشهد محصولات تولید شده اصفهان را با قیمت و کیفیت پایین تهیه و با نام خودشان و قیمتی بالاتر در استان عرضه می‌کنند و از این حیث توان مقابله با محصولات این مرکز را ندارند.

وی  با اشاره به اینکه تنها سال گذشته و امسال در نمایشگاه قرآن حاضر شدم، گفت: تفاوت حضور تولیدی هاشم‌زاده در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته در تعداد کالاهای عرضه شده است که در سال جاری پنج نوع کالای جدید تولید و عرضه شده است.

نمایشگاه‌های جزیره‌ای
این مدیر تولید با بیان اینکه مکان نمایشگاه قرآن نسبت به محل نمایشگاه بین‌المللی در دسترس‌تر است، افزود: برپایی نمایشگاه‌های جزیره‌ای ویژه عفاف و حجاب در سطح شهر باحضور تولیدکنندگان نه واسطه‌ها سبب می‌شود تا واسطه‌گری که اکنون به اوج خود رسیده است کم‌تر شود و محصولات عفاف و حجاب بیشتر و راحت‌تر در دسترس مردم قرار می‌گیرند.

وی گفت: برپایی نمایشگاه قرآن از این لحاظ که قرآن دغدغه مسئولان قرار گرفته است یک قوت قلب محسوب می‌شود که البته با هزینه کردن بودجه‌های بیشتر و محصولات بیشتر نتیجه‌ بهتری خواهد داشت اما در کل نیت و فطرت نمایشگاه زیباست.

انتهای پیام

captcha