گلایه مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن از کم‌کاری‌ وزارت خارجه در ارائه تسهیلات
کد خبر: 3812909
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

گلایه مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن از کم‌کاری‌ وزارت خارجه در ارائه تسهیلات

گروه بین‌الملل ــ مسئول بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن با گلایه از همکاری نکردن برخی نهادها، برخورداری مهمانان خارجی شرکت‌کننده از ویزای رایگان و ترخیص به موقع بار آنها را از وظایف دستگاه دیپلماسی کشور و گمرک برشمرد.

محمود واعظی، مدیر بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره مشکلاتی که طی این دوره با آن روبرو شده‌اند، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای هر شخصی که می‌خواهد از خارج کشور در این نمایشگاه شرکت کند و دعوتنامه رسمی دارد، ویزای رایگان اختصاص دهد.

وی افزود: در این زمینه مذاکرات بسیاری انجام شده است و درخواست‌های فراوانی را به مسئولان وزارت خارجه ارائه کردیم، ولی متأسفانه در این زمینه همکاری لازم انجام نشد.

ترخیص بعد از 4 روز

واعظی در ادامه گلایه خود از نهادهایی که همکاری کافی نداشته‌اند، گفت: همکاری نکردن گمرک و هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز مسئله دیگری بود که با آن روبرو بودیم. متأسفانه در این دوره 4 صندوق بار شامل نسخ خطی قرآن دانشگاه الزیتونه تونس (مرکز الدراسات الاسلامیه بالقیروان) در فرودگاه مانده بود و به مدت چهار روز این بار ترخیص نشد؛ در حالی که این دانشگاه با دعوتنامه رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در نمایشگاه قرآن به ایران آمد.

فردا/ گلایه مسئول بخش بین‌الملل نمایشگاه از عدم همکاری‌ها/ ویزای رایگان/ آماده

وی با اظهار تأسف از اینکه چرا باید با مهمانان خارجی نمایشگاه این گونه رفتار شود،‌ ادامه داد: همه نهادها موظف هستند که در انجام رویدادهای مختلف ملی همکاری و هم‌افزایی داشته باشند. همه ما برای قرآن کار می‌کنیم؛ اگر این افراد دیندارند،‌ با دین خود موظف به انجام وظیفه هستند و اگر دیندار نیستند،‌ براساس اصول رفتار انسانی، به انجام وظیفه بپردازند.

واعظی با تأکید بر لزوم ارائه اخلاق حرفه‌ای و انسانی، گفت: مسیر انجام کارها باید آسان و باز باشد؛ برخی از همکاران این مسیر را قفل می‌کنند که چنین اقداماتی درخور شأن جمهوری اسلامی نیست. بهتر است افراد همکار دست خیر داشته باشند.

سلطه‌ستیزی

وی همچنین اظهار کرد: این نمایشگاه به احترام قرآن برپا شده است؛ قرآنِ امام خمینی‌محور و نه قرآنِ سعودی؛ قرآنی که بوی انقلابی بودن و سلطه‌ستیزی می‌دهد. در این راستا باید بتوانیم میزان جذب از خارج کشور را به ویژه در حوزه قرآن به حداکثر برسانیم.

یادآور می‌شود نهایتاً با پیگیری مسئولان نمایشگاه بین‌المللی قرآن صندوق‌های محتوای نسخ خطی تونس از فرودگاه ترخیص شد.

انتهای پیام

captcha