ویژه برنامه قرآنی کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3812946
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

ویژه برنامه قرآنی کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ویژه برنامه قرآنی استان با عنوان «ضیافت نور» در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: این ویژه برنامه دوشنبه شب 30 لردیبهشت جاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان امروز، 29 ادریبهشت ماه در جلسه برنامه‌ریزی این ویژه برنامه قرآنی در سنندج اظهار کرد: ویژه برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری موسسه قرآنی ستایش در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی افزود: این ویژه برنامه با عنوان «ضیافت نور» شامل اجرای گروه‌های تواشیع و مولودی خوانی، اجرای سرود و آواهای قرآنی، قرائت شعر و اجرای نمایش آیینی است که تلاش می‌شود گوشه‌ای از فرهنگ مذهبی مردم استان را به نمایش بگذارد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان تجلیل از مبلغان و مروجان نام آور قرآنی را از دیگر بخش‌های این محفل معنوی برشمرد و افزود: در این بخش از شخصیت‌های سرشناس استان که زمینه‌های هنر، چاپ و نشر، تفسیر، قاری، حافظريال پژوهش و آموزش قرآنی فعالیت داشته اندف قدردانی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به تکریم خانواده شهدای رمضان سال 88 استان نیز اشاره کرد و افزود: خانواده شهید ماموستا شیخ الاسلام و شهید برهان عالی نیز در این ویژه برنامه تکریم می‌شوند.
وی برپایی نمایشگاه آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم، عرضه کتاب‌های دینی و مذهبی ناشران استان، نمایش آثار نفیس قرآنی را از دیگر بخش‌های ویژه برنامه ضیافت نور کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اعلام کرد.
قلعه شاخانی، با تاکید بر ضرورت معرفی فرهنگ مردم استان در مناسبت‌ها و مراسمات مختلف اذعان کرد: مردم کردستان دارای پیشینه غنی فرهنگی هستند و آداب و رسوم خاصی در مناسبت‌های مذهبی دارند و لازم است این فرهنگ به جامعه معرفی شود.
وی همچنین برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی، محافل انسی با قرآن، برپایی جلسات تفسیر و احکام قرآنی، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، برگزاری مسابقات و ویژه برنامه‌های قرآنی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در ماه مبارک رمضان امسال برشمرد و یادآور شد: این برنامه‌ها در قاب جشن رمضان در استان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha