نمایشگاه قرآن امسال با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌ها همراه بود
کد خبر: 3814655
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
مشاور برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه:

نمایشگاه قرآن امسال با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌ها همراه بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن بیان کرد: ساختارهای نمایشگاه در دوره بیست و هفتم بازبینی جدی شدند و برخی بخش‌های تخصصی‌تر تفکیک شدند و نتیجه آن کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌ها در این دوره بود.

به گزارش ایکنا؛ آیین اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، شامگاه شنبه چهارم خردادماه مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، محمدمهدی‌ عزیززاده، مشاور برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گزارشی از برپایی این دوره از نمایشگاه ارائه و بیان کرد: هدف‌گذاری مشخص برای برپایی نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شد و آن ایجاد فضایی برای انس و بهره‌گیری بیشتر برای مخاطبان بود. تبدیل شدن نمایشگاه به نهادی تأثیرگذار در فعالیت‌های قرآنی کشور به نحوی که نمایشگاه قله فعالیت‌های قرآنی کشور باشد، مدنظر بود و به این منظور پیش‌بینی شده است یک تیم و هسته پژوهشی پس از پایان نمایشگاه بیست و هفتم در این زمینه فعالیت کند. تبدیل شدن نمایشگاه به یک اقدام جریان‌ساز در سطح کشور و نیز مردمی شدن نمایشگاه دیگر اهداف مهم ما است.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای تحقق این اهداف، گفت: ملی شدن نمایشگاه قرآن با مشارکت همه اجزای قرآنی کشور و اعلام فراخوان گسترده که هر صاحب سبک و ایده‌ای امکان عرضه آن در نمایشگاه قرآن‌ را داشته باشد، از جمله این اقدامات بود.

عزیززاده با بیان اینکه ۱۴۱ طرح حائز شرایط لازم برای حضور در نمایشگاه بودند، افزود: ۲۴ جلسه طولانی با صرف ۱۴۸ ساعت زمان برای بررسی این طرح‌ها برگزار شد که از این تعداد ۵۷ طرح در حوزه مؤسسات و نهادهای مردمی بود.
وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی امسال با ۳۵۱ نفر نیرو در راستای چابک‌سازی نیروها، در اداره نمایشگاه فعالیت داشتند. همچنین در این دوره، ۸۷ نهاد ‌و موسسه، ۲۱ نهاد غیردولتی، ۱۸ نهاد دولتی، ۱۸ نهاد دانشگاهی، ۱۶ نهاد حوزوی و ۱۴ نهاد استانی حضور داشتند. همچنین امسال شاهد حضور بخش بین‌الملل نمایشگاه برای اولین بار در صحن اصلی مصلای حضرت امام(ره) بودیم.

عزیززاده گفت: در این دوره از برپایی نمایشگاه، کارگاه‌ها محدود شدند و برگزاری ۳۷ نشست و کارگاه تخصصی در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در کارنامه این دوره ثبت شد. ۱۷ هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه امسال حضور داشتند و رکورد فروش کتاب‌های دینی در نمایشگاه بیست و هفتم شکسته شد و بیش از ۲۵ میلیارد تومان میزان فروش این بخش بود.

وی افزود: باشگاه همراهان نمایشگاه که پل ارتباط نمایشگاه و مخاطبان است، در سال گذشته توانست حدود ۱۷ هزار عضو و امسال بیش از ۶۹ هزار عضو را جذب کند. همچنین امسال با مشارکت شهرداری تهران بسته‌های افطاری سالم به نمایشگاه بازگشت.

وی ‌با اشاره به رویکردهای این دوره از نمایشگاه بیان کرد: ساختارهای نمایشگاه در دوره بیست و هفتم بازبینی جدی شدند و برخی بخش‌های تخصصی‌تر تفکیک شدند. همچنین بخش‌های فروشگاهی تخصصی‌تر حاضر شدند و صرفه‌جویی‌های بسیاری در هزینه‌های نمایشگاه را در این دوره شاهد بودیم. نمایشگاه قرآن امسال بیش از ۱۵ درصد کاهش هزینه داشت.

به گفته مشاور برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛ در این دوره به کارکرد معرفتی نمایشگاه توجه ویژه‌ای شد و تیم‌های برنامه‌ ریزی نمایشگاه الزام جدی داشتند که توجه به سبک زندگی قرآن را در دستور کار‌ خود قرار دهند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهشهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۸:۴۴
0
0
1- ایشون که صحبت از رکورد فروش کتاب می‌زنند حتما خبر دارند که قیمتها بالا رفته و الزاما تعداد و میزان فروش کتابها در این دوره بالا نبوده!
2- فروش تخصص بخش فروش یعنی چی؟
3- حضور بخش بین‌المللی در صحن مصلی مزیت است؟
فتامل...
sepehri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۱۷:۵۰
0
0
مقداری به قدرت تفکر مردم احترام بگذارید
captcha