برگزاری ۵۷ محفل جزءخوانی قرآن در کردستان
کد خبر: 3816755
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶

برگزاری ۵۷ محفل جزءخوانی قرآن در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان از برگزاری ۵۷ محفل جزخوانی قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان امسال در سطح مساجد استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان امروز، 12 خردادماه در دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در سال ۹۸ که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان امسال با همکاری دستگاه های فرهنگی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری ها، فرمانداری ها، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی شهرستان‌های استان، مؤسسات و تشکل های قرآنی و ... شاهد برگزاری محافل و جلسات قرآنی خوبی در سطح استان بودیم.
وی توسعه فعالیت‌های قرآنی را یکی از برکات ماه میهمانی خدا برشمرد و افزود: در طول رمضان امسال ۵۷ محفل جزخوانی قرآن کریم در سطح مساجد و موسسات قرآنی برگزار شد.
قلعه‌شاخانی برگزاری ۱۲ نشست و کارگاه تخصصی در حوزه قرآن و عترت، برپایی نمایشگاه قرآن کریم در چهار شهرستان استان، برپایی ۱۰ محفل انسی با قرآن، برگزاری ویژه برنامه ضیافت نور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح تصویرسازی دیوارهای شهری با آیات و کلمات قرآنی عنوان کرد: جلسات اجرای این طرح با شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تشکیل و چندین طرح نیز برای اجرا آماده و به تصویب رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعال شدن شوراهای توسعه فرهنگ قرآنی در تمامی شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در دستور کار اعضای این شوراها قرار گرفته است.
بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این جلسه با تأکید متمرکز شدن فعالیت‌های قرآنی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه های فرهنگی گفت: تجهیز مؤسسات قرآنی استان و حمایت از فعالیت های چشمگیر قرآنی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان پیشنهادات خود را پیرامون توسعه و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha