کشته شدن چهار نظامی لبنانی در حمله انتحاری داعش
کد خبر: 3817171
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

کشته شدن چهار نظامی لبنانی در حمله انتحاری داعش

در حمله یک افراطی وابسته به داعش علیه ساختمان‌های دولتی در شهر طرابلس لبنان، چهار تن از نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسنا، یک منبع لبنانی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: یک دستگاه خودروی نیروهای امنیتی لبنان در نزدیکی مراکز دولتی این کشور در طرابلس هدف حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و پس از آن تیراندازی شدیدی صورت گرفت. یگان‌هایی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بلافاصله در محل حاضر شده و اطراف ساختمانی که عامل حمله در آنجا پناه گرفته بود را محاصره کرده و در ادامه به داخل ساختمان یورش بردند اما عامل حمله خود را منفجر کرد.

این منبع تاکید کرد یک افسر و یکی از نیروهای ارتش لبنان در این حمله کشته شدند. فرماندهی ارتش نیز در دو بیانیه جداگانه این مسئله را تأیید کرد.

وی افزود: دو تن دیگر از نیروهای امنیتی لبنان نیز در این حمله جان خود را از دست دادند.

فرماندهی ارتش لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های نظامی اطراف محل انفجار را به محاصره خود درآورده و یگان ویژه اطلاعات لبنان با ورود به یک ساختمان مسکونی که داخل آن عبدالرحمان مبسوط عامل انتحاری حضور داشت، یورش برده تا او را بازداشت کنند. آنها در داخل ساختمان با این تروریست درگیر شدند و در نهایت او کمربند مواد منفجره‌ای که همراه داشت را منفجر کرد.

الیاس ابوصعب، وزیر دفاع لبنان نیز در توییتی ضمن اعلام شهادت نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی این کشور از این نیروها که برای دفاع از امنیت لبنان جان خود را از دست دادند، تقدیر کرد.

به گفته منبع یاد شده عامل انتحاری وابسته به یک گروهک افراطی به نام "گروه اسامه منصور" بوده و در سال ۲۰۱۴ نیز در عملیات‌هایی علیه ارتش لبنان شرکت داشته است.

بر اساس برخی اطلاعات، مبسوط برای شرکت در عملیات‌های تروریستی در کنار نیروهای داعش به سوریه رفته بود، در سال ۲۰۱۶ به لبنان بازگشت. او پس از ورود به لبنان بازداشت شده و چند ماه بعد آزاد شد.

در پی این انفجار تروریستی مسئولان لبنانی از جمله یوسف فنیانوس، وزیر کار و حمل و نقل، حسن مراد، وزیر تجارت خارجه، یوسف سعاده، وزیر سابق لبنان، حسن اللقیس، وزیر کشاورزی و محمد المراد، رئیس سندیکای وکلای لبنان در شبکه‌های اجتماعی ضمن محکومیت این حمله حمایت خود را از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان اعلام کردند.

انتهای پیام

captcha