نقش مؤثر امدادگران هلال‌احمر در دفاع‌مقدس
کد خبر: 3820852
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

نقش مؤثر امدادگران هلال‌احمر در دفاع‌مقدس

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: امدادگران هلال‌احمر در جبهه ها علاوه بر وظیفه دفاع از این مرز و بوم، وظیفه خطیر نجات جان همرزمان خویش را هم برعهده داشتند و دفاع از انقلاب و کشور را جدا از امدادگری نمی دانستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، امروز، 29 خرداد ماه در یادواره شهدای امدادگر استان، با بیان اینکه هلال‌احمر در طول هشت سال دفاع مقدس کار جذب و سازماندهی و آموزش نیروهای داوطلب برای خدمت رسانی به رزمندگان در خط مقدم جنگ را برعهده داشت، اظهار کرد: گیلان 17 شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در طول دفاع مقدس بیش از 14 وظیفه را برعهده داشت، افزود: ایجاد نقاهتگاه‌های پشت خط مقدم جبهه و اسکان مهاجرین شهرهای متاثر از جنگ در گیلان از فعالیت‌های عمده هلال احمر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه جذب و آموزش امدادگران و اعزام به جبهه ها در استان انجام می شد، گفت: از گیلان 3 هزار و 250 امدادگر از گیلان به جبهه ها اعزام شدند. همچنین 17 آمبولانس از گیلان به منطقه اعزام شد و بیش از 200 نقاهتگاه پشت خطوط مقدم استقرار یافت.

ولی پور تصریح کرد: جمع آوری و ارسال خون به جبهه ها، کمک به جمع آوری و هدایت کمک های مردمی،  رسیدگی به مفقودین، نجات مصدومین، تامین دارو و تجهیزات پزشکی از جمله اقدامات هلال احمر در طول دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به حضور فعال امدادگران ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس، افزود: ایثار و گذشت امدادگران رزمنده در کمک رسانی و امداد به شهدا و جانبازان در دل عملیات های متعدد، خلق لحظه هایی بی مانند در حماسه آفرینی جوانان برومند این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه امدادگری یک کار انسان دوستانه است، تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر در جبهه ها علاوه بر وظیفه دفاع از این مرز و بوم، وظیفه خطیر نجات جان همرزمان خویش را هم برعهده داشتند و دفاع از انقلاب و کشور را جدا از امدادگری نمی دانستند؛ لذا نقش مؤثر و ماندگاری داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمانی به پیام از خودگذشتگی، همبستگی، تعهد، خلوص نیت، همبستگی و بصیرت نیاز داریم لذا باید با برگزاری چنین یادواره هایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کنیم.

انتهای پیام

captcha