تجربیات شهید چمران به جوانان منتقل شود
کد خبر: 3821168
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳

تجربیات شهید چمران به جوانان منتقل شود

گروه سیاسی ــ امام جمعه بجنورد گفت: زندگی شهید چمران تجربه ها و درس‌های زیادی را دارد و این تجربه‌ها باید به خوبی به نسل جوان منتقل شود تا جوانان ما بدانند انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است.

تجربیات شهیدچمران به جوانان منتقل شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز ۳۱ خردادماه،‌ در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد در رابطه با روز شهادت شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران از بزرگانی بود که آمریکا و غرب رفت ولی آمریکاه زده و غرب زده نشد و برای انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی انجام داد.
به گفته وی زندگی شهید چمران تجربه ها و درس‌های زیادی را دارد و این تجربه‌ها باید به خوبی به نسل جوان منتقل شود تا جوانان ما بدانند انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است.
 امام جمعه بجنورد در مورد برگزاری کنسرت نامتعارف در بجنورد، اظهار کرد: متأسفانه در کنسرت اخیر که اکثر متقاضیان آن غیر بومی و از استان همجوار حضور پیدا کرده بودند، هنجار شکنی آن به نام خراسان‌شمالی تمام شد.
یعقوبی گفت: دلیلی ندارد عده‌ای از استان‌های دیگر برای رفع خواسته‌های خود، آبروی مردم دین دار خراسان‌شمالی را ببرند و بعد بگویند آزادی وجود ندارد.
یعقوبی اعلام کرد: کنسرت اخیر سبب بی حرمتی به مردم دین دار خراسان‌شمالی شد، بنابراین مسئولان مربوطه جلوی کانون‌های فساد را بگیرند تا این نوع بی حرمتی‌ها تکرار نشود.
وی با بیان اینکه گران فروشان و محتکران در شکستن اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند، گفت: بالا بردن قیمت‌ها و کسب سودهای کلان از کالاهای ضروری مردم در شرایط سخت اقتصادی، نگران کننده است.
یعقوبی افزود: متأسفانه در این شرایط سخت اقتصادی افراد با انصاف بسیار کم است زیرا در این وضعیت همه به دنبال دریافت سودهای کلان هستند و حتی ضروری‌ترین کالاها را با بالاترین قیمت به فروش می‌رسانند.
وی عنوان کرد: حرام خواری هیچ برکتی در زندگی افراد ندارد، بنابراین بهترین راه کسب پول، داشتن انصاف و حلال فروشی است.
خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: دولت نمی‌تواند برای هر مغازه یک مأمور تعزیراتی تعیین کند، بنابراین خودمان باید انصاف داشته و برای عبور از شرایط سخت اقتصادی همکاری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه حیات قلب انسان، مؤعظه است، ادامه داد: پدران با تجربه به طور قطع فرزندان و جوانان خود را مؤعظه می کنند و تجربه های خود را به نسل جوان خود منتقل می کنند.
انتهای پیام

captcha