ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اراذل و اوباش اصلاح‌پذیر
کد خبر: 3822046
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اراذل و اوباش اصلاح‌پذیر

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان مرکزی بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اراذل و اوباشی که قابلیت اصلاح‌پذیری دارند تأکید کرد و افزود: این افراد جزو آمار جمعیتی ما محسوب می‌شوند و این حق را دارند که به دامان خانواده بازگردند.

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اراذل و اوباشی که قابلیت اصلاح دارند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، امروز، سوم تیرماه در نشست مشترک دادستان‌های حوزه قضایی با فرمانده و معاونین فرماندهی انتظامی استان مرکزی که در دادسرای اراک برگزار شد، دستگاه قضا و نیروی انتظامی را دو بال ایجاد امنیت و آرامش در استان اعلام کرد و گفت: برای برقراری نظم، امنیت و آرامش استان این دو دستگاه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی سال 94 را سال شروع فعالیت خود در استان مرکزی بیان کرد و در تشریح چهارساله فعالیت خود نسبت به چهارساله ماقبل از آن تصریح کرد: در چهارساله قبل از فعالیت بنده در حوزه موادمخدر 13 تن و 700 کیلوگرم کشفیات داشته‌ایم که در چهارسال بعد این رقم به 27 تن رسید که این امر مبین رشد 91 درصدی است.

سردار عزیزی اظهار کرد: در حوزه دستگیری مواد مخدر در سال 90 تا 94، 47 هزار نفر دستگیر شدند که در سال 94 تا 98 این رقم به 62 هزار نفر رسید که رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد. در حوزه معتادین و خرده‌فروشان 41 هزار نفر دستگیری داشتیم که این رقم به 60 هزار نفر با 47 درصد افزایش رسید. کالای قاچاق نیز 73 میلیارد تومان کشفیات اعلام شده بود که این رقم در 4 سال قبل به 159 میلیارد تومان کشفیات رسیده است که این امر نشان‌گر رشد 118 درصدی است. کل دستگیری‌ها 108 هزار نفر بوده است که این رقم در مدت فرماندهی بنده به 132 هزار و 900 دستگیری رسیده استکه نشان از 22 درصد افزایش دارد. در حوزه تلفات برون و درون‌شهری آمار 2285 نفر بوده است که در این چهار سال به 2 هزار و 29 نفر کاهش یافته است که 11 درصد کاهش داشته‌ایم و 256 نفر کاهش تلفات گزارش می‌شود.

وی در خصوص فعالیت پلیس فتا هم گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه بسیار قابل قبول و چشم‌گیر است تا جایی‌که همواره رتبه اول و دوم کشوری را از آن خود کرده است، در دوسال اخیر نیز با حداقل 25 درصد از شاخصه‌هایی که ناجا تعیین کرده است پیشتر است که این باعث شده در دو سال اخیر رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

این مقام مسئول در حوزه آموزش هم اظهار کرد: افرادی که فارغ‌التحصیل علوم انتظامی می‌شوند حداقل 80 واحد قضایی را می‌گذارانند که بیشتر در حوزه آیین‌نامه کیفری، مدنی، حقوقی و... آموزش‌های لازم به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی ارائه می‌شود. افرادی هم که فراگیر استخدام می‌شوند با توجه به کسب مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های خارج از علوم انتظامی متناسب با رشته خود به کارگیری می‌شوند.

عزیزی در خصوص تماس‌های مردمی هم گفت: 63 درصد تماس‌های ما افزایش پیدا کرده است، قبلا هر شهرستان یک خط داشت و بسیاری از متقاضیان پشت خط نفر قبلی می‌ماندند اما امروز کسی پشت خط تماس‌های تلفنی نمی‌ماند. 24 خط تجهیز شدند که 18خط به صورت برخط است و هیچ‌گاه اشغال نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمت‌رسانی در قالب انجام عملیات‌ها رشد 36 درصدی را شاهد هستیم اضافه کرد: آمار جلبی‌ها تنها 34 درصد در سامانه ثبت می‌شد، در سال 95 برای اولین استان در کشور قرارگاه جلب تشکیل شد. خودمان وقتی به موفقیت رسیدیم اعلام کردیم و در حال حاضر داشتن قرارگاه جلب برای استان‌ها ابلاغیه است، و جانشین استان مسئول قرارگاه جلب شد، همچنین ثبت جلبی‌ها از 34 درصد به 90 درصد رسیده است که برخی شهرستان‌ها نیز 100 درصد جلبی‌ها را ثبت می‌کنند.

سردار عزیزی به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اراذل و اوباشی که قابلیت اصلاح‌پذیری دارند تأکید کرد و افزود: این افراد جزو آمار جمعیتی ما محسوب می‌شوند و این حق را دارند که به دامان خانواده بازگردند اگر آموزش‌های کاربردی صورت گیرد بسیاری از آنان از مسیری که رفته‌اند باز می‌گردند، افراد تأثیرگذار می‌توانند در این حوزه وارد میدان شوند.

وی اطلاع‌رسانی در جهت پیش‌بینی و پیشگیری را از ضروریات و خدمات مهم نیروی انتظامی دانست و گفت: اطلاعات به محض دریافت برای مسئولان قضایی همچون رئیس کل دادگستری، داستان، معاونان دادستان و دیگر مسئولانی که مرتبط هستند ارسال می‌شود.

این مقام مسئول در مورد تأخیر در انجام مأموریت‌ها نیزابراز کرد: پلیس فتای ناجا هدف‌گذاری مطلوب را گذارده تا در همه کلانتری‌ها پلیس فتا داشته باشیم، اما در حال حاضر اولویت با شهرستان‌هاست، خمین و شازند در اولویت اول هستند، در شهرستان شازند تقریبا تجهیزات آماده شده و نیرو هم تعیین شده است اگر ساختار ابلاغ شود و فرمانداری هم به قول خود در حوزه مکان عمل کند به زودی در این شهرستان پلیس فتا فعال می‌‌شود.

سردار عزیزی با تأکید براینکه فصل‌الخطاب ما قانون است و پلیس وظیفه‌ دارد قانونمندترین افراد جامعه باشد، تصریح کرد: بعضی از دوستان اذعان دارند سرقت‌های خُرد با جدیت پیگیری نمی‌شود، ما برای پیگیری اولویت‌بندی می‌کنیم، برای کشف جرائم همه را بسیج می‌کنیم تا جرمی کشف شود، به طور مثال برای قتل اخیر 34 نفر 25 ساعت کار کردند تا قاتل دستگیر شد، آیا ما برای سرقت خرد هم می‌توانیم 34 نیرو را بسیج کنیم. گاه با محدودیت منابع مواجه هستیم، اما اینطور هم نیست با کم‌کاری از کنار آن بگذریم قطعا در جایگاه خود رسیدگی و پیگیری انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان بر ضرورت حمایت از سامانه ناظریه تأکید کرد و افزود: اجرای این طرح بازخوردهای خوبی در سطح کشور داشته و بازدارندگی خوبی دارد، این سامانه بر گوشی‌های قضات، مجموعه نیروی انتظامی تا حد رئیس کلانتری نصب می‌شود و آنان می‌توانند در صورت رؤیت خودرویی با سرنشین بی‌حجاب و سگ‌گردانی مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

captcha