برگزاری جشن دختران آفتاب در تنکابن
کد خبر: 3822896
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰

برگزاری جشن دختران آفتاب در تنکابن

گروه اجتماعی- مسئول کانون مساجد مازندران گفت: جشن دختران آفتاب به مناسبت ولادت حضرت معصومه با معرفی و اهدای جوایز به دختران موفق در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی استان در تنکابن برگزار می‌شود.

برگزاری جشن دختران آفتاب در تنکابنبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام محمود علیخانی مسئول کانون مساجد مازندران امروزششم تیرماه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت در ساری برگزار شد، گفت: اول ذی القعده تا یازدهم ذی القعده مصادف است با 13 تا 23 تیرماه که به «دهه کرامت» نام گذاری شده است.
وی از آمادگی جهت برگزاری جشن‌های دهه کرامت خبر داد و افزود: ذائقه جوانان با جشن و شادی همراه است و تقویت جشن‌های دینی منافاتی با دین ندارد بلکه تاکید به این امر شده است.
علیخانی با اشاره به همکاری 24 دستگاه در جشن دهه کرامت، گفت: برپایی جشن‌ها با شعار مهربانی به رسم اهل بیت(ع) سبب ایجاد همدلی و مهربانی بین مردم و محیط زیست می‌شود.
دبیر اجرایی کانون فرهنگی دهه کرامت مازندران با بیان اینکه شهرستان تنکابن، میزبان افتتاحیه ولادت کریمه اهل بیت(ع) و دهه کرامت است، تصریح کرد: در تنکابن با هماهنگی شورای شهر و مسئولین اجرایی جشن دختران آفتاب به مناسبت ولادت حضرت معصومه برگزار می‌شود و در این جشن‌ها نگاهی روحیه‌بخش به هم استانی‌های سیل زده شده که با اهدای جوایز و معرفی دختران موفق در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی استان همراه است.
وی افزود: به مناسبت ولادت حضرت شاه چراغ(ع) در بابلسر نیز تکریم روز امام زادگان برگزار می‎شود و اختتامیه این بخش با ولادت حضرت امام رضا(ع) و بخش گلریزان برای سیل زدگان همراه است.
علیخانی به برپایی ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد و گفت: قالب این جشن‌ها در بوستان، پارک، سواحل دریا برگزار می‌شود و مردم بومی و مسافرین می‌توانند از این جشن‌ها و ایستگاه‌ها بهره‌مند شوند.
وی آذین بندی مساجد را جزء دستور کارفرهنگی استان اعلام کرد و افزود: دشمنان در حال نشان دادن یاس و ناامیدی در ملت ایران هستند، بنابر این برگزاری جشن‌های ائمه، فرصت مطلوبی است تا نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

مازندران میزبان سفیران کریمه اهل بیت
دبیر اجرایی کانون فرهنگی از اعزام خادمین امام رضا(ع) تحت عنوان خادمین زیر سایه خورشید خبر داد و گفت: این اتفاق برای حضرت معصومه(س) نیز تحت عنوان سفیران کریمه اهل بیت رقم می‌خورد و مازندران نیز دربین 12 استان انتخابی یکی از میزبان‌های این سفیران می باشد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام نعمتی، کارشناس و مسئول فرهنگی درباره اوقات فراغت تابستان 98 با شعار اخلاق، نشاط، معنویت، گفت: اگر ما برای اوقات فراغت فرزندان کشورمان فکر و برنامه‌ریزی نکنیم دشمن قبل از ما برنامه‌ریزی می‌کند.
وی مازندران را میزبان بخش اردو سطح کشوری اعضای فعال و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواند و افزود: سواد کوه و تنکابن دو مکان ویژه برای اجرای اردوی فرهنگی به ترتیب نوجوان پسر و دختر 12 تا 16 سال است.
نعمتی به حضور اعضای فعال بیش از یکهزار و 100 پایگاه و بیش از 116 هزار عضو در مساجد اشاره کرد و گفت: سالانه اقدامات فرهنگی نظیر نهضت کتاب‌خوانی با عنوان شنبه‌های کتاب و فصل رویش اجرا می‌شود.
وی به برگزاری کلاس‌های رایگان قرآن زیر نظر موسسات قرآنی و ارائه مدرک معتبر اشاره کرد و گفت: اقدامات زیادی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان برنامه‌ریزی شده و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تفاهم نامه‌ای اجرا شد و حدود 90 روان شناس طبق موازین جذب شده و 60 نفر از آنان به صورت افتخاری در مساجد مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

captcha