بانوان کردستانی بیش از 10 درصد اهداکنندگان خون را به خود اختصاص داده‌اند
کد خبر: 3823070
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

بانوان کردستانی بیش از 10 درصد اهداکنندگان خون را به خود اختصاص داده‌اند

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: بانوان کردستانی بیش از 10 درصد آمار مراجعین به مراکز اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم دو برابر میانگین کشوری مشارکت بانوان در امر اهدای خون است.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: از آغاز فروردین امسال تا پایان خرداد در مجموع هشت هزار و 792 داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و محل های استقرار تیم سیار در استان مراجعه کرده‌اند.
وی افزود: از این تعداد شش هزار و 306 داوطلب اهدای خون در سنندج، 2 هزار و 144 داوطلب در سقز و 342 نفر نیز در محل محل استقرار تیم سیار اهدای خون در شهرستان بیجار و شهر سریش آباد پذیرش شده‌اند.
کریمیان با اعلام اینکه آمار پذیرش داوطلبان در سال جاری همچون مدت زمان مشابه سال گذشته است، بیان کرد: در بهار سال گذشته کردستان میزبان هشت هزار و 738 داوطلب اهدای خون بودیم که این رقم با اندکی افزایش در سال جاری روبرو بوده است.
وی از مراجعه 912 زن و هفت هزار و 880 مرد به مراکز انتقال خون خبر داد و اظهار کرد: بانوان کردستانی بیش از 10 درصد آمار مراجعین به مراکز اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم دو برابر میانگین کشوری مشارکت بانوان در امر اهدای خون است.
مدیرکل انتقال خون کردستان به رشد 20 درصدی آمار مراجعان سقزی نیز اشاره و اعلام کرد: در بهار 97 مرکز سقز میزبان یک هزار و 796 داوطلب اهدای خون بوده که این عدد در بهار امسال به 2 هزار و 144 مورد رسیده است.
وی افزود: 13 درصد مراجعان مرکز اهدای خون سقز بانوان بوده‌اند که نشان از حس نوع دوستی آنان دارد.
مدیرکل انتقال خون کردستان، آمار کیسه خون‌های جمع آوری شده را شش هزار و 466 واحد برشمرد و گفت: 67 درصد از خون‌های اهدایی در کردستان توسط اهداکنندگان مستمری اهدا می‌شود که سالانه دست کم دو بار خون اهدا کرده‌اند.
وی هدف سازمان انتقال خون ایران را دستیابی به آمار جمع آوری بیش از 90 درصد خون‌های اهدایی از اهداکنندگان مستمر و با سابقه اعلام کرد و گفت: کردستان در زمینه دستیابی به این هدف پیشتاز است.
کریمیان گفت: انتقال خون کردستان در حال حاضر 99.5 درصد خون‌های دریافتی خود را از اهداکنندگان مستمر و با سابقه دریافت می‌کند.
مدیرکل انتقال خون کردستان در پایان با یادآوری اینکه انتقال خون کردستان با همراهی اهداکنندگان خون توانسته است در بسیاری از شاخص‌ها رتبه های برتر کشوری را کسب کند؛ استمرار حضور مردم نوعدوست استان را با هدف نجات جان بیماران و دستیابی به افق‌های پیش رو خواستار شد.
انتهای پیام

captcha