اعزام ۱۰۶۰ نفر از سمنان به سرزمین وحی
کد خبر: 3823747
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

اعزام ۱۰۶۰ نفر از سمنان به سرزمین وحی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۶۰ نفر از استان امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، گفت: سفر این تعداد در قالب هشت کاروان برنامه‌ریزی‌ شده است.

اعزام 1060  نفر از سمنان به سرزمین وحی

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دل‌پاک، مدیرکل حج‌وزیارت استان سمنان صبح امروز، 11 تیردر دیدار با کارگزاران حج استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری از اعزام یک هزار و ۶۰ نفر از استان به سرزمین وحی خبر داد و افزود: حدود ۵۰ نفر به‌عنوان کارگزاران حج و برای ارائه خدمت به این تعداد زائر، به سفر حج تمتع مشرف خواهند شد.

وی ادامه داد: سفر زائران خانه خدا در قالب هشت کاروان برنامه‌ریزی‌شده که از این تعداد دو کاروان متعلق به سمنان، سه کاروان شاهرود، دو کاروان از دامغان و یک کاروان نیز از گرمسار خواهد بود.

دل‌پاک با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در بحث اعزام زائران به سرزمین وحی الزامی است، یادآور شد: اعزام زائران برای حج تمتع از ۱۷ تیرماه آغاز خواهد شد که اولین کاروان استان نیز از شهر شاهرود در تاریخ ۲۶ تیر به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه  تاکنون هشت جلسه آموزشی ویژه زائران حج با حضور زائران، مدیران کاروان و روحانیان در استان برگزارشده متذکر شد: جوان‌ترین زائر حج تمتع امسال از استان یک بانوی ۱۳ ساله و کهن‌سال‌ترین نیز پیرمردی با ۹۳ سال سن است که به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

به گفته وی، تعداد شش نفر از زائران امسال، برای بار اول تحت عنوان عوامل زیارتی و سه نفر نیز برای بار اول به‌عنوان مدیریت کاروان، به این سفر زیارتی مشرف خواهند شد.

دل‌پاک متذکر شد: تمهیدات لازم برای افزایش رضایتمندی هر چه بیشتر حجاج در خصوص تغذیه، اسکان و خدمات رفاهی اندیشیده شده که برنامه‌های قرآنی، مطالعه و استفاده از برنامه‌های جمعی به‌واسطه طولانی‌تر شدن حضور زائران در کشور عربستان، در دستور کار و برنامه‌های روزانه زائران برای استفاده بهینه از زمان قرار دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خودسازی، اُخوت دینی و تمدن اسلامی را شعار حج تمتع امسال برشمرد و گفت: یکی از اهداف حج تمتع  بحث خودسازی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود و نظم و انضباط  از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زائران ایرانی است که باید در حج امسال نیز مانند سالهای گذشته الگویی برای سایر زائران باشد.

انتهای پیام

captcha