روستاهای ابهر و معضل کمبود روحانی
کد خبر: 3825025
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

روستاهای ابهر و معضل کمبود روحانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: فقط ۱۷ روستای شهرستان ابهر روحانی داشته و مابقی روستاها فاقد روحانی هستند، در حالی که حضور روحانی می‌تواند به بهبود امور فرهنگی و اجتماعی منطقه کمک کند.

تنها ۱۷ روستای ابهر دارای روحانی هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، 15 تیرماه در بازدید از حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر، اظهار کرد: ابهر 138 مسجد دارد که ۱۰۰ درصد مساجد آن یک یا دو وعده نماز جماعت دارند.

وی با بیان اینکه فقط ۱۷ روستای شهرستان روحانی دارند، ادامه داد: مابقی روستاها فاقد روحانی هستند، در خالی که حضور مبلغان در یک مکان می‌تواند ضمن تعظیم شئون دینی، به مسائل اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز کمک کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ساختمان فعلی مدرسه امیرالمومنین(ع) ابهر امکان اسکان بیش از ۲۰۰ طلبه در حجرات وجود دارد، تصریح کرد: از سال‌های آینده امکان برگزاری اردوهای متمرکز دیگر مدارس علمیه کشور در مدرسه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر وجود دارد.

امام‌جمعه ابهر وجود حوزه‌های علمیه را یکی از برکات شهرستان ابهر عنوان کرد و یادآور شد: از سال تحصیلی جدید طلاب در ساختمان جدید مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) ابهر جنب و جوش علمی خود را آغاز خواهند کرد.

امام جمعه ابهر با اشاره به وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران شهرستان گفت: در 11 ماه ساختمان حوزه علمیه خواهران ساخته شد و آغاز به کار کرد و منابع پایداری نیز برای اداره آن ایجاد شد که در استان کم نظیر است.
انتهای پیام
captcha