امامزادگان سند هویت دینی و قرآنی هستند
کد خبر: 3825498
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

امامزادگان سند هویت دینی و قرآنی هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه امامزادگان سند هویت دینی و قرآنی ما هستند و مرقد شریفشان محل نشر معارف دینی و قرآنی است، گفت: بیان معارف دینی، معرفی سیره و روش امامزادگان یکی از وظایف ذاتی اوقاف است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، امروز، 17 تیرماه در همایش بزرگداشت امامزادگان که در آستان آقا سید محمدنجفی بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان سند هویت دینی و قرآنی ما هستند و مرقد شریفشان محل نشر معارف دینی و قرآنی است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پنجم ذی القعده به روز بزرگداشت امامزادگان تصویب و در تقویم کشور آمد و توفیقی برای اوقاف و امور خیریه در راستای تکریم امامزادگان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه امامزادگان سند هویت دینی و قرآنی ما هستند و مرقد شریفشان محل نشر معارف دینی و قرآنی است و در واقع مراسم تکریم امامزادگان نیز با همین هدف برگزار می‌شود، تاکید کرد: بیان معارف دینی، معرفی سیره و روش امامزادگان یکی از وظایف ذاتی اوقاف است و هیئت امنای بقاع متبرکه که بیشترین زحمت را بر دوش دارند نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.

حجت‌الاسلام علیزاده با تأکید بر اینکه امامزادگان ما را به یاد قرآن و سیره اهل بیت(ع) می‌اندازند، گفت: امامزادگان کوثرهای فاطمه اطهر هستند، علاوه بر اینکه در زمان حیاتشان منشا خیرات و برکات بودند و بعد از فوت نیز محل رجوع مردان و زنان با ایمان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه گیلان از ۹۴۱ بقعه متبرکه بهره‌مند است، تصریح کرد: این استان متبرک به پیکر این امامزادگان واجب‌التعظیم است و همانند استا‌ن‌های دیگر همایش امامزادگان را در همه شهرستان‌های استان که شامل ۱۴ همایش است را با حضور پرشور مردم برگزار می‌کند و امروز نیز یک همایش متمرکز در شهرستان انقلابی انزلی برگزار ‌شد.

انتهای پیام

captcha