۸۵ درصد کانون‌های مساجد شفت روستایی هستند
کد خبر: 3825855
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

۸۵ درصد کانون‌های مساجد شفت روستایی هستند

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان گفت: ۳۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان شفت راه‌اندازی شده که بیش از ۸۵ درصد این کانون‌ها روستایی هستند و به ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی به روستاییان می‌پردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ از برگزاری دوره آموزشی «رسالت مدیران فرهنگی» خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی که شامل دو کارگاه آموزشی پیرامون تشکیلات فرهنگی و رسانه و فضای مجازی است امروز،‌ 18 تیرماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی مذکور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد، اضافه کرد:‌ 39 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان شفت راه‌اندازی شده که بیش از 85 درصد این کانون‌ها روستایی هستند و به ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی به روستاییان می‌پردازند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان تنها پنج کانون شهرستان شفت را شهری دانست و گفت:‌ کانون‌های مساجد مرکز فرهنگی و هنری روستاها محسوب می‌شوند.

رضوانی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح «سفیران اجتماعی» به صورت آزمایشی در شهرستان شفت، عنوان کرد: احیای کارکردهای مساجد در ارائه خدمات به خانوارهای پیرامون مسجد، تحلیل وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانوارهای اطراف مساجد، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، خدمت‌رسانی داوطلبانه و صمیمانه، تقویت راه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی مطابق با ارزیابی‌های انجام شده، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح دانش و مهارت جامعه از اهداف برگزاری این طرح است.

وی یادآور شد:‌ طرح «سفیران اجتماعی» علاوه بر شفت به صورت همزمان در چهار شهر دیگر از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha