مدیریت قرآنی در مقابل مدیریت اتوبوسی است
کد خبر: 3825874
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

مدیریت قرآنی در مقابل مدیریت اتوبوسی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیریت درست را قرآن کریم به ما نشان می‌دهد و این نوع مدیریت در مقابل مدیریتی که در جامعه ما به مدیریت اتوبوسی شناخته می‌شود قرار دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز سه‌شنبه، 18 تیر در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان گفت: جلسه امروز برای تکریم و معارفه است نه تودیع و معارفه.
وی با بیان اینکه باور داشته باشیم سازمان یک موجود زنده است و اموری که بر موجود زنده جاری است بر سازمان نیز جاری است، افزود: تغییر و تحول یک امر هوشمندانه است و در هر تحول مدیریتی می‌توان اهداف سازمان را دید.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در قرآن نیز نکاتی برای امور مدیریتی وجود دارد، بیان کرد: قصه‌ حضرت سلیمان در قرآن را همه می‌دانیم که برپایی یک نظام جدید را در جامعه نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه مدیریت درست را قرآن کریم به ما نشان می‌دهد و این نوع مدیریت در مقابل مدیریتی که در جامعه ما به مدیریت اتوبوسی شناخته می‌شود قرار دارد، تصریح کرد: در مدیریت قرآنی اول باید خود را کنترل کنیم و پس از آن خدا را شکر کرده و نعمت‌های خداوند را قدردان باشیم.
حجت‌الاسلام کاویانی‌راد با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) زمانی که از کارگزار پیشین مدائن که پیر و فرتوت شده بود پرسید از دوران مدیریتت چه چیز فهمیدی و چه توصیه‌ای به من داری اینگونه شنید که گاهی دوست زیاد بدتر از دشمن زیاد است، افزود: چون زمانی که دشمن زیاد باشد حواست را جمع می‌کنی اما زمانی که دوستانت زیاد باشند و هرکدام هم بخواهند اندکی در کارها دخالت کنند و یا سهمی بخواهند انسان بیچاره می‌شود.
وی با بیان اینکه پس موقعیت انسان مشخص می‌کند که دوستانش بیشتر باشند یا دشمنانش گفت: مدیریت میدان مسابقه مردان است و در انتها مشخص می‌کند که مدیران از آن سربلند بیرون می‌آیند یا سرشکسته.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار یک مدیر سابقه درخشانی است که از خودش باقی می‌گذارد، افزود: یک مدیر زمانی موفق است که رسالت خود را فدای موقعیت سازمانی خودش نکند.
وی با بیان اینکه برای یک سازمان خوش‌نام برای یک جامعه ایثارگر باید کسی امور را در دست گیرد که کارآمد و لایق باشد، تأکید کرد: در جامعه امروز یک مدیر کارآمد باید از مجموعه‌ای که مدیریت می‌کند آگاه باشد و بداند چه چیز آنان را خشنود و چه چیز عصبانی می‌کند.
انتهای پیام

captcha