سطح کیفی مسابقات قرآن در آذربایجان غربی رضایت‌بخش نیست/انتقاد از نبود جایگاه مناسب داوران
کد خبر: 3826758
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

سطح کیفی مسابقات قرآن در آذربایجان غربی رضایت‌بخش نیست/انتقاد از نبود جایگاه مناسب داوران

گروه فعالیت‌های قرآنی - ناظر مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از سطح کیفی مسابقات انتقاد کرد و گفت: مطمئنا مسابقات قرآنی اوقاف می‌تواند همه‌ساله از نظر کیفی پیشرفت کند، اما متاسفانه چنین کیفیتی را در برگزاری مسابقات مشاهده نمی‌کنیم.

سطح کیفی مسابقات قرآن در آذربایجان غربی رضایت‌بخش نیست/انتقاد از نبود جایگاه مناسب داوران

زهرا آجرلو، ناظر مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با انتقاد از تاخیر در برگزاری مسابقات اظهار کرد: تغییر شیوه‌نامه اجرایی مسابقات یکی از دلایل تاخیر در برگزاری این دوره از مسابقات بود.

وی در رابطه با سطح کیفی این دوره از مسابقات افزود: مطمئنا مسابقات قرآنی اوقاف می‌تواند همه ساله از نظر کیفی پیشرفت کند، اما متاسفانه چنین کیفیتی را در برگزاری مسابقات مشاهده نمی‌کنیم.

آجرلو ادامه داد: مکان برگزاری مسابقه بسیار مناسب بوده، اما جایگاه داوران از نظر فضا در شرایط مناسبی قرار ندارد، سال گذشته نیز همین جایگاه برای داوران درنظر گرفته شده بود که انتقاد کردیم، اما متاسفانه این مشکل حل نشده است.

وی با اشاره به وجود تعداد بی‌شمار حافظان و قاریان قرآن در استان خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های قرآنی کشور به‌شمار می‌رود، شاهد شرکت‌کنندگان کمی در این مسابقات هستیم که این ضعف باید بررسی شود.

ناظر مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر لزوم استعدادیابی در حوزه قرآن تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری مسابقات داخلی پیش از آغاز مسابقات اصلی می‌تواند در آمادگی متسابقین تاثیر بسزایی داشته باشد و این امر نیازمند تخصیص بودجه است.

وی بیان کرد: تخصیص بودجه کافی و مناسب به‌صورت ماهانه و یا سالیانه برای برگزاری مسابقات قرآن می‌تواند عامل موثری در جلوگیری از مهجوریت قرآن در جامعه باشد.
انتهای پیام

captcha