همایش «دختران بلوچ» در سیر‌یک برگزار شد
کد خبر: 3827263
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

همایش «دختران بلوچ» در سیر‌یک برگزار شد

گروه اجتماعی‌ ــ به‌مناسبت ولادت امام رضا(ع) همایش «دختران بلوچ » در سیریک برگزار ‌شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، همایش «دختران بلوچ» به‌مناسبت ولادت امام رضا‌(ع) امروز دوشنبه، ۲۴ تیرماه با حضور مسئولان و جمع کثیری از بانوان در سیریک برگزار شد.
مریم یگانه، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، در همایش دختران بلوچ در شهرستان سیر‌یک با تبریک ولادت امام رضا‌(ع) و ضمن آرزوی عاقبت‌به‌خیری برای همه دختران به‌ویژه دختران حاضر در این همایش، اظهار کرد: امید است همه‌‌ ما ویژگی‌های حضرت معصومه‌(س) را در زندگی سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه ارزش‌های اخلاقی عفاف و حجاب، ضامن سلامت جامعه هستند، افزود: ارزش‌های الهی فرهنگ اسلامی در امتزاج با فرهنگ و تمدن ۴۰۰۰ ساله ایرانی، غنای عمیقی یافته است و در رأس همه ارزش‌ها، ارزش‌های اخلاقی قرار می‌گیرد.
یگانه ادامه داد: این الگو نشان‌دهنده زنی است که در جامعه خود تأثیرگذار بوده، در محیط خانواده مسئولیت‌پذیر است و نسبت به مسائل پیرامون خود در فضای اجتماعی و فرهنگی دغدغه‌مند است.
این مقام مسئول تصریح کرد: منظور از زن تراز انقلاب اسلامی، زنی است که با رعایت حریم‌ها و عفاف، فردی مؤثر در خانواده و مسئولیت‌پذیر در جامعه است و امروزه جهان به آن محتاج است.
وی با بیان اینکه تأثیر عمل نکردن به هنجار‌های اجتماعی بسیار گسترده است، بیان کرد: رعایت نکردن حجاب و عفاف بنیان خانواده را که مهم‌ترین هسته اجتماع در تربیت و جامعه‌پذیر کردن نسل بشری است، تهدید می‌کند، روابط اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث رکود فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه می‌شود.
حجاب، یکی از اصول اساسی زندگی اجتماعی در اسلام است
یگانه با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفت قانون اسلام است، بیان کرد: حجاب در اسلام، یکی از اصول اساسی زندگی اجتماعی تعریف‌شده است و رعایت نکردن آن به اعتقادات و باور‌های اجتماعی آسیب‌های جدی می‌زند.
وی با بیان اینکه حجاب، حیا و عفت اموری فطری هستند و نباید آن‌ها را دست‌کاری و تخریب کرد، افزود: بی‌اعتنایی به حجاب حرکت کردن خلاف فطرت انسان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان حجاب را به‌عنوان یک خواسته فطری دانست و عنوان کرد: خالق بشر که بر تمامی اسرار و رموز آفرینش عالم خبیر است، زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان‌ها به‌خصوص زن را در عفاف و حجاب دانسته است و آیات نورانی قرآن کریم ضرورت این حکم الهی را به نحو مطلوب تبیین کرده است.
این مقام مسئول در پایان گفت: رعایت حجاب نه‌ تنها برای خود زن ارزش‌آفرین است، بلکه باعث حفظ ارزش‌های انسانی، جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده و اجتماع است.
انتهای پیام

captcha