تمام قم حرم اهل‌ بیت(ع) است
کد خبر: 3827771
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تمام قم حرم اهل‌ بیت(ع) است

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: اینجا حرم اهل‌ بیت(ع) است، نه فقط حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرم است؛ بلکه تمام قم، حرم اهل‌ بیت(ع) است به همین علت باید مراقب باشیم حرمت آن محفوظ بماند و به صورتی باشد تا کسانی که قصد هنجارشکنی دارند، نتوانند در قم، ابراز وجود کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، مسئولان طرح حافظان حریم حرم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، با این شخصیت دیدار و از توصیه‌های وی بهره‌مند شدند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این طرح ارائه داد.

همچنین، آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از مسئولان طرح حریم حرم، لزوم احیای این دو فریضه الهی را یادآور شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و هر کسی که این دو فریضه الهی را نادیده گیرد، در پیشگاه پروردگار مسئول است که به امید خدا این طرح و اقدامی که شروع شده موجب احیای این دو فریضه الهی شود که این کاری بسیار ارزشمند و مهم است.

وی در بخشی از سخنان خود، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را از کارهای دیگر بالاتر دانست و افزود: حیات طیبه جامعه زمانی است که مردم امر به معروف و نهی از منکر را به معنای حقیقی‌اش اجرا کنند. اصلاً حفظ دین و ایمان و پاک‌بودن جامعه، به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، فساد فراگیر می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم و حوزه علمیه این شهر تصریح کرد: شهر قم باید در این زمینه پیش‌قدم و الگو برای دیگر شهرها باشد. اینجا حرم اهل‌ بیت(ع) است، نه فقط حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرم است بلکه تمام قم، حرم اهل‌ بیت(ع) است به همین علت باید مراقب باشیم حرمت آن محفوظ بماند و به صورتی باشد تا کسانی که قصد هنجارشکنی دارند، نتوانند در قم، ابراز وجود کنند.

وی در ادامه با توجه به برخی از ویژگی‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر، بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه مردم وقتی خلافی دیدند که امنیت و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد، اعتراض کنند؛ آن هم با بیان و رفتار مناسب، حتماً تأثیرگذار خواهد بود و ریشه خلاف و منکر خشکیده خواهد شد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: کاش اینجانب هم در این کار بزرگ حافظان حریم حرم می‌توانستم همراه آمران باشم؛ امیدوارم عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) شامل حال همه این افراد باشد و بتوانند موجبات رضایت خاطر مبارک ایشان را فراهم آورند.

انتهای پيام

captcha