برگزاری جشنواره شعر آئینی در گرمسار
کد خبر: 3829375
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

برگزاری جشنواره شعر آئینی در گرمسار

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار از برگزاری نخستین جشنواره شعر آیینی استان سمنان به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوعات و محورهای مختلف امسال برگزار می‌شود.

برگزاری اولین جشنواره شعر آئینی در گرمسار

به گزارش ایکنا از سمنان، نعمت‌الله قنبری نیکدل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار امروز، 1 مرداد در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره شعر آیینی استان سمنان به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش کلی و ویژه و با موضوعات توحید، قرآن، سیره ائمه اطهار و معصومین(ع)، مناقب و مراثی حضرات معصومین(ع)، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت شامل مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای صدر اسلام، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار میشود.

وی بیان کرد: در بخش ویژه نیز موضوعاتی شامل انتظار و مهدویت و موضوعات مرتبط همچنین انتظار فرج و تأثیر آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ولایت و محبت امام زمان(عج)، نشانه‌های منتظران حقیقی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار، راز و نیاز با امام زمان(عج) اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار در اولین جشنواره شعر آیینی استان سمنان پیشبینی شده است.

 نیکدل، زمان برگزاری این جشنواره را هشتم مهرماه امسال دانست و افزود: چهاردهم شهریور آخرین مهلت ارسال آثار توسط شاعران استان به این جشنواره است که در این راستا هر شاعر سه اثر میتواند به این جشنواره ارائه دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار با بیان اینکه این جشنواره با همکاری این اداره، انجمن اهل قلم و مؤسسه فرهنگی ـ هنری خط سپید کاغذ گرمسار برگزار میشود، گفت: این جشنواره در مجموع شش نفر برتر در بخش‌های کلی، ویژه و شایسته تقدیر دارد که افراد اول تا سوم بخشهای ویژه و کلی به ترتیب هشت، شش و چهار میلیون ریال و سه نفر برتر شایسته تقدیر نیز هر نفر سه میلیون ریال جائزه دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، شاعران میتوانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی به نشانی daiir@yahoo.com، شماره تلفن ٠٩١٩٤٣٠٢٣٢٠ و ارسال اثر به نشانی پستی دبیرخانه واقع در مجتمع فرهنگی ـ هنری خورشید تابان با کد پستی ٣٥٨١٨٩٩٩٦٥ ارسال کنند.

انتهای پیام

captcha