برپایی نماز جمعه در ۱۹ نقطه سمنان
کد خبر: 3829731
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

برپایی نماز جمعه در ۱۹ نقطه سمنان

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نماز جمعه یک رکن فرهنگی دارای اهمیت در جامعه است، گفت: ۱۹ نقطه استان از برکات این فریضه الهی بهره‌مند هستند.

برپایی نماز جمعه در ۱۹ نقطه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز، 2 مرداد در نشست خبری ستاد نماز جمعه استان سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برکات زیادی دارد، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی نهاد نماز جمعه محسوب می‌شود که قبل از انقلاب در برخی شهرها نماز جمعه وجود داشت اما نماز جماعت بود که به نام نماز جمعه آن را می‌خواندند اما پس از پیروزی انقلاب نهاد نماز جمعه شکل گرفت و پنجم مردادماه با امامت آیت‌الله طالقانی نخستین نماز جمعه پرشور مردمی در ایران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک رکن فرهنگی دارای اهمیت در جامعه است، گفت: ۱۹ نقطه استان از برکات این فریضه الهی بهره‌مند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: امروز بیش از ۹۰۰ امام جمعه در سراسر کشورنماز را اقامه می کنند که ویژگی مهم نماز جمعه در عصر حاضر، جمعیت پرشور مردم در صفوف به هم فشرده این فریضه سیاسی و عبادی است، از سوی دیگر جمعه بهترین روز است و در حدیثی درباره این روز آمده است «خداوند همه را در روز جمعه جمع و از همه خلق ولایت رسول اکرم(ص) و علی(ع) اخذ کرد» لذا این حدیث نشان‌دهنده این است که روز جمعه روز امامت و ولایت است.

امام جمعه سمنان، با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای اهمیت زیادی است؛ چرا که روزش سید ایام و اعمالش یعنی نماز، بهترین کارها است که درباره آن آمده است اگر نماز مؤمن قبول شود همه اعمالش قبول می‌شود و اگر رد شود همه اعمالش رد می‌شود، متذکر شد: نماز جمعه از ارکان انقلاب و نظام اسلامی است که درباره اهمیت آن باید گفت امام خمینی (ره) درباره آن می‌فرمایند «اگر انقلاب اسلامی هیچ فایده‌ای نداشت، همین که نماز جمعه باشد، کافی بود» و این نشان‌دهنده اهمیت این فریضه سیاسی و عبادی است.

به گفته شاهچراغی، اولین وظیفه مردم نسبت به نماز جمعه این است که موانع حضور شامل مهمانی دادن، مهمانی رفتن، سفر کردن و … را کنار بگذارند تا انسان برای حضور آماده باشد، وظیفه دوم مردم سکوت هنگام خطبه‌ها است و حتی فرد نمی‌تواند نماز مستحب بخواند اگر نمازگزاران این دو رسالت را عمل کنند، نماز جمعه برکاتش بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه روحانیان باید جلو‌دار بوده و مردم را به نماز جمعه دعوت کند، افزود: نمازگزاران جمعه مهمانان خدا بوه و به کلام خدا لبیک گفته‌اند؛ لذا اگر کسی نماز جمعه نیاید برکتی نخواهد یافت.

انتهای پیام

captcha