خطبه‌های نماز جمعه خار چشم دشمنان است
کد خبر: 3830013
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

خطبه‌های نماز جمعه خار چشم دشمنان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دشمنان برای بی‌رونق نشان دادن نماز جمعه، گفت:‌ امروز نماز جمعه نشان‌دهنده صلابت امت اسلامی است و خطبه‌های نماز جمعه همانند خار در چشم دشمنان فرو می‌رود.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 4 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، نماز جمعه را پایگاه مردم دانست و اظهار کرد:‌ با توجه به گذشت چهل سال از اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب، مصلی‌ها هنوز پایگاه ایمان هستند و صفوف نماز جمعه از حضور مردم خالی نشده است. 

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای بی‌رونق نشان دادن نماز جمعه، افزود:‌ امروز نماز جمعه نشان‌دهنده صلابت امت اسلامی است و خطبه‌های نماز جمعه همانند خار در چشم دشمنان فرو می‌رود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دوران افول خود را آغاز کرده است، گفت‌:‌ آینده به نفع فلسطین خواهد بود و جوانان فلسطینی به مقاومت خود تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهند داد.

امام جمعه رشت از وزیر کشور خواست انتخاب استاندار گیلان را به تأخیر نیندازد و گفت: امیدواریم استانداری گیلان مانند شهرداری رشت بلاتکلیف نماند و هرچه سریع‌تر یک استاندار مومن، انقلابی و با اراده برای گیلان انتخاب شود.

وی مقوله عفاف و حجاب را یکی از محورهای فرهنگ عمومی جامعه دانست و متذکر شد:‌ از آحاد مردم می‌خواهیم در کنار دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی باشند تا شاهد رشد حجاب بانوان و افزایش غیرت مردان باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نباید سواحل گیلان به بهانه طرح‌های سالم‌سازی دریا کاملاً به سرمایه‌گذاران واگذار نشود، تصریح کرد:‌ علاوه بر اینکه باید از سواحل در مقابل فساد و ناهنجاری جلوگیری کنیم، باید مانع از تصرف اراضی ملی شویم؛ لذا مسئولان امر در این زمینه تصمیم‌گیری درست و بجا داشته باشند تا پشیمانی حاصل نشود.

وی انقلاب و نظام را متعلق به شهدا و خانواده‌های معظم آنان دانست و گفت:‌ شهدا فداکاری و از خودگذشتگی کردند تا این کشور مصون بماند، اما امروز عده‌ای از مسئولان به واسطه ناکارآمدی موجب رانت و فساد اقتصادی می‌شوند؛ لذا این همه شهید ندادیم تا کشور جولانگاه مفسدان شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تأکید روایات بر روزه گرفتن در روز دحوالارض و بهره‌مندی از ثواب فراوان آن، بیان کرد: دحوالارض عظمت خلقت و قدرت خداوند را نشان می‌دهد.

امام جمعه رشت تربیت فرزند را یکی از تأکیدات اسلام دانست و اضافه کرد:‌ فرزندان در وهله نخست والدین را الگوی رفتار و گفتار خود قرار می‌دهتد؛ لذا پدر و مادر باید خودشان از تربیت دینی و اسلامی برخوردار باشند و براساس عقل و منطق و تدبیر عمل کنند.

وی با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود در طول تاریخ علیه مسلمانان، یادآور شد:‌ امروز مقاومت یمن دست انتقام خدا از آل‌سعود که همانا آل‌جهود هستند شده است و به زودی شاهد نابودی آنان خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha