کلاس‌های تخصصی قرآن به مراکز استان‌ها محدود نشود
کد خبر: 3830142
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

کلاس‌های تخصصی قرآن به مراکز استان‌ها محدود نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فاطمه سوداگر، حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه کلاس‌های تخصصی قرآن نباید صرفاً به مراکز استان‌ها محدود شود، اظهار کرد: استعدادهای قرآنی در شهرستان‌ها شاید به‌ مراتب بیشتر از مراکز استان باشد، اما به‌دلیل نبود کلاس‌های تخصصی در این زمینه ناشناخته باقی می‌مانند.

کلاس‌های تخصصی قرآن به مراکز استان‌ها محدود نشود

فاطمه سوداگر، حافظ کل قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: متولد سال ۱۳۷۴ از میاندوآب و دانشجوی مهندسی کامپیوتر هستم و حفظ قرآن را از ۱۵ سالگی آغاز و در مدت ۴ سال موفق به حفظ کل قرآن شده‌ام.

وی افزود: در خانواده حافظ قرآن نداشتیم و این علاقه من به حفظ و انس با قرآن کاملاً شخصی بود و همیشه با حسرت به حافظان و قاریان قرآن نگاه می‌کردم. سرانجام تصمیم گرفتم تا در این راه قدم بگذارم، در ابتدا با نحوه حفظ قرآن و شرکت در کلاس‌ها آشنا نبودم و به‌واسطه یک آزمون به مؤسسات قرآنی قدم گذاشتم.

سوداگر ادامه داد: خوشبختانه خانواده در این راه بسیار حامی و پشتیبان من بودند و در تمامی مسابقات پابه‌پای من حضور یافته و تمامی شرایط را در خانه برای آسودگی خاطرم  به‌منظور شرکت در مسابقات آماده می‌کردند.

وی افزود: سه بار در مسابقات بسیج شرکت کرده‌ام و در حفظ ۲۰ جز موفق به کسب مقام اول و دو بار نیز مقام دوم را در حفظ کل به‌دست آورده‌ام و در مسابقات دانشگاهی نیز در حفظ ۱۰ جز و حفظ کل به مرحله کشوری راه یافته‌ام و در مسابقات مدهامتان نیز یکبار به مرحله کشوری رفته و موفق به کسب رتبه سوم شده‌ام.

حفظ قرآن دید مرا به جامعه تغییر داد 

سوداگر در رابطه با تغییرات محسوس حفظ قرآن در زندگی، گفت: حفظ قرآن موجب شد تا دید من نسبت به جامعه تغییر کند و پی بردم که اگر انسان با اعتماد و اتکا به خداوند در راه رسیدن به اهداف خود قدم بردارد، یقیناً به تمامی اهداف خود دست خواهد یافت.

این حافظ کل قرآن با اشاره به آیه‌ای که همواره با آن به آرامش می‌رسد، یادآور شد: آیه 11 سوره رعد جز آیاتی است که بسیار برای من آرامش‌بخش بوده و خداوند متعال در این آیاه می‌فرماید که «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم، خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.»، یعنی هرکس که بخواهد، سرنوشت او را تغییر خواهیم داد و اگر کسی اراده نکند و نخواهد، خداوند نیز سرنوشت او را تغییر نخواهد داد.

وی در رابطه با سطح فعالیت‌های قرآنی استان بیان کرد: کلاس‌های تخصصی قرآن نباید صرفاً به مراکز استان‌ها محدود شود، استعدادهای قرآنی در شهرستان‌ها شاید به‌مراتب حتی بیشتر از مراکز استان باشد، اما به‌دلیل نبود کلاس‌های تخصصی در این زمینه این استعدادها ناشناخته باقی می‌مانند.

انتهای پیام

captcha